17 February 2010, 14:09
Vandaag even gebeld met Info Instruments in Breda http://www.info-instruments.nl/ ivm de tankmeter van het Ralley dashboard. Ik ben daar 20 jr geleden al eens geweest ivm de kmteller van dat ding.
De meters zijn allen VDO en men heeft me net aangegeven dat de VDO tank meter werkt tussen 0 en 180 ohm, of andersom. Andersom tov de standaard tankelementen zal waarschijnlijk al het geval zijn, daar leeg vol is en vol leeg. Daarnaast zal de uitslag van het element nog bepalend zijn. Dus eeerst maar eens een los tankelement aansluiten en eens zien wat ie doet(stekkertje zit op de tank), anders een potmeter met 0-180 ertussen om eens te zien wat dat oplevert. Het lijkt me sterk dat ik 2 gesneuvelde meters heb. Bovendien, zodra op contact gaat ie van niks naar leeg, ergo, het doet wat.
Als idd het element moet worden aangepast of vervangen, dan is het een kwestie van een exemplaar met de juiste weerstand "vinden" die of past, of wordt overgezet op de Volvo voetplaat. In principe zijn die elementen ook VDO dus zou zomaar kunnen dat ie zelfs zomaar mechanisch zo op de tank past.
We snuffelen verder, nu weer verder met het spruitstuk "opruimen"... maarja, je moet af en toe naar binnen om op temperatuur te komen...
De meters zijn allen VDO en men heeft me net aangegeven dat de VDO tank meter werkt tussen 0 en 180 ohm, of andersom. Andersom tov de standaard tankelementen zal waarschijnlijk al het geval zijn, daar leeg vol is en vol leeg. Daarnaast zal de uitslag van het element nog bepalend zijn. Dus eeerst maar eens een los tankelement aansluiten en eens zien wat ie doet(stekkertje zit op de tank), anders een potmeter met 0-180 ertussen om eens te zien wat dat oplevert. Het lijkt me sterk dat ik 2 gesneuvelde meters heb. Bovendien, zodra op contact gaat ie van niks naar leeg, ergo, het doet wat.
Als idd het element moet worden aangepast of vervangen, dan is het een kwestie van een exemplaar met de juiste weerstand "vinden" die of past, of wordt overgezet op de Volvo voetplaat. In principe zijn die elementen ook VDO dus zou zomaar kunnen dat ie zelfs zomaar mechanisch zo op de tank past.
We snuffelen verder, nu weer verder met het spruitstuk "opruimen"... maarja, je moet af en toe naar binnen om op temperatuur te komen...