16 February 2010, 20:52
Wat meespeelt in Nederland is de reputatie van de dieselmotor. Die heeft net als de V6 PRV een slechte naam, omdat deze het "snel" opgeeft. Lees bij 300.000 km. Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Die VW LT motor kan zelfs een redblock evenaren qua levensduur. Onderhoud en respectvol gebruik zijn dan wel kernwaarden van het dieselen.
De diesel was in NL gewoon een stuk duurder. Diesel is in NL eigenlijk alleen populair op de zakelijke markt. En daar is men ook pas echt "om" sinds de entree van de turbo motoren. Alles dus ruim na het verscheiden van de 240/740 en eigenlijk ook na de 940.
De opvolgers zijn namelijk wel ruim te vinden als diesel.
De diesel was in NL gewoon een stuk duurder. Diesel is in NL eigenlijk alleen populair op de zakelijke markt. En daar is men ook pas echt "om" sinds de entree van de turbo motoren. Alles dus ruim na het verscheiden van de 240/740 en eigenlijk ook na de 940.
De opvolgers zijn namelijk wel ruim te vinden als diesel.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo