16 February 2010, 17:44
De belgische prijzen zijn de vandaag officieel gepubliceerde prijzen.
Voor de berekeningen zijn trouwens vooral de prijsverschillen tussen de brandstoffen van belang en die zijn toch iets stabieler.
Als je het aanbod vergelijkt op marktplaats en bv kapaza.be wel ja.
Maar ik merk ook dat op de diesels op marktplaats nu anno 2010 ook nauwelijks geboden wordt.
De meeste kopers van auto's uit '80-'90 blijven dus ook nu nog met de (kosten)ideëen van die tijd denken. Alhoewel dat nu niet meer geldt.
Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met installatiekosten lpg, ook niet met prijsverschillen bij aankoop tussen tweedehands LPG/benzine/diesel.
En ook niet met het milieu-aspect;
En ook niet met de onderhoudskosten.
Als je aankoop/installatiekost en onderhoud meeneemt, komt de diesel er waarschijnlijk nog veel beter uit.
Milieu-aspect niet natuurlijk, maar dat is dan weer niet in euro's uit te drukken
Voor de berekeningen zijn trouwens vooral de prijsverschillen tussen de brandstoffen van belang en die zijn toch iets stabieler.
Marc1970 schreef:De verdeling diesel/benzine/lpg 240's in de NL weerspiegelt nog de situatie van 1980-90
Als je het aanbod vergelijkt op marktplaats en bv kapaza.be wel ja.
Maar ik merk ook dat op de diesels op marktplaats nu anno 2010 ook nauwelijks geboden wordt.
De meeste kopers van auto's uit '80-'90 blijven dus ook nu nog met de (kosten)ideëen van die tijd denken. Alhoewel dat nu niet meer geldt.
Ik heb inderdaad geen rekening gehouden met installatiekosten lpg, ook niet met prijsverschillen bij aankoop tussen tweedehands LPG/benzine/diesel.
En ook niet met het milieu-aspect;
En ook niet met de onderhoudskosten.
Als je aankoop/installatiekost en onderhoud meeneemt, komt de diesel er waarschijnlijk nog veel beter uit.
Milieu-aspect niet natuurlijk, maar dat is dan weer niet in euro's uit te drukken

