11 February 2010, 12:45
...en weer terug naar de remmen, bleek achteraf een slangprobleem te zijn, ook verdroogd, toch alle rubber maar ens nalopen. "weinig km's betekent zeker niet heel en veilig (zie ook "tank leeglopen slang lek" ...) kan achteraf ook nog eens het "pingelen" kunnen verklaren, valse lucht...
...lekker veel ruimte zo...
...maar meteen van de nood een deugt gemaakt en de bekrachtiger en "varkenspoot" ontroest en gespoten in zwarte hammerite (moest hoogglans zijn maar is zijdeglans, blijkt ook op de bus te staan, oh well)
Als ik zin heb de sneeuw er vanaf en weer monteren, hij staat nu zonder remmen op de oprit...
Overigens, bij het demonteren uit de auto, de splitpen in de stift van het rempedaal er uit peuteren is nog tot daar aan toe maar als de stift in het pedaal vast zit (?), wat een drama.. in dat geval "hangt de hele auto" aan zo'n kl*te stift..!
Meteen maar wat in het dashboard gerommeld. De tankmeter heeft het dan toch begeven, en laat ik nou nog een incomplete ralley unit van een 164 hebben...
(enige verschil is de toerenteller, voor 6 cyl.) Daar de tankmeter uit en gemonteerd in het geheel. Moet wel alles r uit, dat dan weer wel... benieuwd of deze ut wel doet..
Al doende kom ik er achter dat ik de toerenteller "verkeerd" heb aangesloten. dwz, hij deed ut wel maar met gebruik van de zenderdraad van de oliedruk meter (handig...) En die oliedrukmeter deed het niet meer, logisch... anywho, draad getrokken voor de toerenteller, en duikt de vraag meteen op, (ik weet dat ut simpel is maar het net staat vol vragen van mensen die een toerenteller willen aansluiten maar direct bang zijn het ding "op te blazen") waar moet nou wat op..!?
...zo zat eea voordat de unit eerder voor het overspuiten uit elkaar ging...
constante plus van het handremlampje (lampje gaat pas branden als de handrem schakelaar dicht is, dus + - lampje - schakelaar - massa)
massa op de meter zit rechts (ook voor verlichting)
de enig overgebleven aansluiting is dus voor de pulsdraad, maar gaat ie nou naar de + of - van de bobine?! Om het makkelijker te maken heb ik electronische ontsteking, dus van de ontsteking gaat er geen directe draad (die van de puntjes) meer naar de - van bobine.
Wat zegt de meter ad achterzijde...
Ik weet ut, eea heeft jaren goed gewerkt maar weet het niet meer :-\ (opschrijven voordat je wat uit elkaar haalt getverdemme...)
...lekker veel ruimte zo...
...maar meteen van de nood een deugt gemaakt en de bekrachtiger en "varkenspoot" ontroest en gespoten in zwarte hammerite (moest hoogglans zijn maar is zijdeglans, blijkt ook op de bus te staan, oh well)
Als ik zin heb de sneeuw er vanaf en weer monteren, hij staat nu zonder remmen op de oprit...
Overigens, bij het demonteren uit de auto, de splitpen in de stift van het rempedaal er uit peuteren is nog tot daar aan toe maar als de stift in het pedaal vast zit (?), wat een drama.. in dat geval "hangt de hele auto" aan zo'n kl*te stift..!
Meteen maar wat in het dashboard gerommeld. De tankmeter heeft het dan toch begeven, en laat ik nou nog een incomplete ralley unit van een 164 hebben...

Al doende kom ik er achter dat ik de toerenteller "verkeerd" heb aangesloten. dwz, hij deed ut wel maar met gebruik van de zenderdraad van de oliedruk meter (handig...) En die oliedrukmeter deed het niet meer, logisch... anywho, draad getrokken voor de toerenteller, en duikt de vraag meteen op, (ik weet dat ut simpel is maar het net staat vol vragen van mensen die een toerenteller willen aansluiten maar direct bang zijn het ding "op te blazen") waar moet nou wat op..!?
...zo zat eea voordat de unit eerder voor het overspuiten uit elkaar ging...
constante plus van het handremlampje (lampje gaat pas branden als de handrem schakelaar dicht is, dus + - lampje - schakelaar - massa)
massa op de meter zit rechts (ook voor verlichting)
de enig overgebleven aansluiting is dus voor de pulsdraad, maar gaat ie nou naar de + of - van de bobine?! Om het makkelijker te maken heb ik electronische ontsteking, dus van de ontsteking gaat er geen directe draad (die van de puntjes) meer naar de - van bobine.
Wat zegt de meter ad achterzijde...
Ik weet ut, eea heeft jaren goed gewerkt maar weet het niet meer :-\ (opschrijven voordat je wat uit elkaar haalt getverdemme...)