6 February 2010, 17:00
Vitt,
de wisser zit op de goede zekering. Daar mag je van uit gaan. De radio daarentegen zit waarschijnlijk op de verkeerde draad aangesloten. Nu zou je nooit zoveel spanningsval moeten krijgen als de wisser wordt gebruikt. Dat je tijdelijk wat minder spanning overhoudt op de radio hoeft geen problemen te geven, maar dat je radio uitvalt, da's niet goed.
Wip het ding eens uit je dashboard en controleer dan eens waar je nu de spanning vanaf haalt. Ik denk dat het geen draad is die van je zekeringkast afkomt, maar van je wisserschakelaar. En of die 12 blijft voeren als je de wisser gebruikt, is niet zeker (maar daar zou ik het schema eens voor moeten bekijken)
Ik weet wel, dat mijn radio is aangesloten op de + van de sigarettenaansteker. (geldt ook voor m'n carkit en navigatie. Soort accessoiregroep, dus
)
de wisser zit op de goede zekering. Daar mag je van uit gaan. De radio daarentegen zit waarschijnlijk op de verkeerde draad aangesloten. Nu zou je nooit zoveel spanningsval moeten krijgen als de wisser wordt gebruikt. Dat je tijdelijk wat minder spanning overhoudt op de radio hoeft geen problemen te geven, maar dat je radio uitvalt, da's niet goed.
Wip het ding eens uit je dashboard en controleer dan eens waar je nu de spanning vanaf haalt. Ik denk dat het geen draad is die van je zekeringkast afkomt, maar van je wisserschakelaar. En of die 12 blijft voeren als je de wisser gebruikt, is niet zeker (maar daar zou ik het schema eens voor moeten bekijken)
Ik weet wel, dat mijn radio is aangesloten op de + van de sigarettenaansteker. (geldt ook voor m'n carkit en navigatie. Soort accessoiregroep, dus

`88 245, B230K, M47