1 February 2010, 13:38
Inderdaad 10.8 volt tijdens het rijden op de plus van de bobine. Ondanks vervangen van de weerstand door een nieuwe
Afgelopen zaterdag massakabels van accu vervangen en alle zichtbare maasacontacten losgehad, geschuurd en weer gemonteerd en nieuwe bougiekabels geplaatst. Op de heenweg naar mijn werk geen problemen ondervonden kon niet harder dan 50 ivm sneeuw. Op weg naar huis bleek hij slecht te trekken, bij thuiskomst bleek er een korreltje tussen te contactpunten te zitten. contacthoek was 20 graden, afstand (door dit korreltje) 0,3. Korreltje was zo weg te krabben.
Het "hotspark" setje wat ik al had liggen gemonteerd (zie http://www.hotspark.nl) Starten en lopen, goed trekken. Alleen als ik start lijkt het net of hij een fractie van een seconde op 3 poten loopt, daarna normaal. Nu is de spanning op de bobine 12 volt. Hoe dit kan begrijp ik niet.
Probleem met afslaan heeft zich nog niet weer voorgedaan, sinds vrijdagmorgen.
Jan
Afgelopen zaterdag massakabels van accu vervangen en alle zichtbare maasacontacten losgehad, geschuurd en weer gemonteerd en nieuwe bougiekabels geplaatst. Op de heenweg naar mijn werk geen problemen ondervonden kon niet harder dan 50 ivm sneeuw. Op weg naar huis bleek hij slecht te trekken, bij thuiskomst bleek er een korreltje tussen te contactpunten te zitten. contacthoek was 20 graden, afstand (door dit korreltje) 0,3. Korreltje was zo weg te krabben.
Het "hotspark" setje wat ik al had liggen gemonteerd (zie http://www.hotspark.nl) Starten en lopen, goed trekken. Alleen als ik start lijkt het net of hij een fractie van een seconde op 3 poten loopt, daarna normaal. Nu is de spanning op de bobine 12 volt. Hoe dit kan begrijp ik niet.
Probleem met afslaan heeft zich nog niet weer voorgedaan, sinds vrijdagmorgen.
Jan