25 January 2010, 11:46
Vrijdagmiddag nieuwe bobinekabel gemonteerd en paraleldraad van accu+ via schakelaar naar bobine+. Starten, lopen 60 kilometer gereden, ook een ander laten rijden en geen problemen. Zaterdagmorgen naar de Praxis. en weer een paar keer afslaan, uit laten lopen en weer starten. gebeurde 3 keer voordat ik weer thuis was. Voor de deur sloeg hij weer af, en starttte niet meer. Gebruik van de net gemonteerde schakelaar mocht ook niet baten. Dus volgens mij geen storing in de stroomvoorziening naar de bobine voltmeter op bobine gaf ook normaal aan.
Net als een paar keer eerder een draad gelegd van bobine- naar stroomverdeler en starten lopen andere draad er weer op en niet starten, nieuwe draad er weer op en starten lopen. Eerdere keren hielp dit niet. Lijkt dus op een onderbreking in deze draad. Zaterdag nog een paar keer wezen rijden zonder problemen.
Weestand via massa gemeten van accu- naar accuklem- na blank schuren accupool en accuklem, naar blok, chassis en stroomverdeler ik meet dan overal 0.8 Ohm.
Ik denk dat ik de motorkabelboom ook maar eens ga kontroleren, ik zie zo niets bijzonders maar ik ga de isolatiekous opensnijden.
Net als een paar keer eerder een draad gelegd van bobine- naar stroomverdeler en starten lopen andere draad er weer op en niet starten, nieuwe draad er weer op en starten lopen. Eerdere keren hielp dit niet. Lijkt dus op een onderbreking in deze draad. Zaterdag nog een paar keer wezen rijden zonder problemen.
Weestand via massa gemeten van accu- naar accuklem- na blank schuren accupool en accuklem, naar blok, chassis en stroomverdeler ik meet dan overal 0.8 Ohm.
Ik denk dat ik de motorkabelboom ook maar eens ga kontroleren, ik zie zo niets bijzonders maar ik ga de isolatiekous opensnijden.