21 January 2010, 09:44
Hallo,
Tijdens het rijden 10.8 volt op de bobine, contacthoek is ok, volgens specificatie. 65 graden. Als hij vonkt hij goed, mooie blauwe vonk. Als hij na afgeslagen te zijn niet wil starten geeft hij een heel zwakke vonk. ALs ik dan de condensator heb vervangen is alles weer eventjes in orde. Zowel de oude als de nieuwe bobine en de weerstand hebben hetzelfde bosch nummer en ik meet waardes die binnen de toleranties liggen en zijn orgineel nieuw Volvo.
De bobinekabel heb ik ook al verdacht, vandaag krijg ik een nieuw bougiekabelset binnen incl bobinekabel. De vorige nieuwe heb ik in tweeen getrokken. En ik leg een kabel vanaf de accu naar de voorschakelweerstand om eventuele problemen in het contactslot enz. buiten te sluiten.
Jan
Tijdens het rijden 10.8 volt op de bobine, contacthoek is ok, volgens specificatie. 65 graden. Als hij vonkt hij goed, mooie blauwe vonk. Als hij na afgeslagen te zijn niet wil starten geeft hij een heel zwakke vonk. ALs ik dan de condensator heb vervangen is alles weer eventjes in orde. Zowel de oude als de nieuwe bobine en de weerstand hebben hetzelfde bosch nummer en ik meet waardes die binnen de toleranties liggen en zijn orgineel nieuw Volvo.
De bobinekabel heb ik ook al verdacht, vandaag krijg ik een nieuw bougiekabelset binnen incl bobinekabel. De vorige nieuwe heb ik in tweeen getrokken. En ik leg een kabel vanaf de accu naar de voorschakelweerstand om eventuele problemen in het contactslot enz. buiten te sluiten.
Jan