20 January 2010, 15:28
Ik heb hier een technische leergang van Bosch voor me liggen.
Die zegt een aantal dingen:
"Heeft men de indruk dat de punten voortijdig slijten,dan kan bijvoorbeeld een defecte condensator de oorzaak zijn."
Die wisten we al....Maar dan:
Ook een condensatorcapaciteit die niet overeenkomt met de bobine,geeft een vervroegde slijtage van de punten te zien"
Volgende citaat:
Kleine contactpuntafstand
Dus een grote contacthoek,geeft in het hoge toerenbereik een gunstiger ontstekingsverloop,de lange contacttijd
vraagt meer energie.
Oftwel :contacthoek goed?
Die zegt een aantal dingen:
"Heeft men de indruk dat de punten voortijdig slijten,dan kan bijvoorbeeld een defecte condensator de oorzaak zijn."
Die wisten we al....Maar dan:
Ook een condensatorcapaciteit die niet overeenkomt met de bobine,geeft een vervroegde slijtage van de punten te zien"
Volgende citaat:
Kleine contactpuntafstand
Dus een grote contacthoek,geeft in het hoge toerenbereik een gunstiger ontstekingsverloop,de lange contacttijd
vraagt meer energie.
Oftwel :contacthoek goed?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.