16 January 2010, 18:48
Ik zet op m'n oude auto's altijd een massasleutel die de massa van de accu onderbreekt.
voordelen;
-nooit lekstroom, accu blijft hierdoor fit
-kortsluit/brand beveiliging (volvo's elektra staat niet zo heel hoog aangeschreven bij de 200's)
-anti-diefstal/joyriding
-makkelijk bij klussen aan de elektra van je auto, accu is in een handomdraai afgekoppeld
nadelen;
-radiogeheugen is steeds leeg
-klokje houdt er mee op
-je moet er aan denken als je uitstapt
Maar je kunt natuurlijk ook de illegale verbruiker opsporen door een multimeter in je stroomkring te plaatsen en je zekeringen 1 voor 1 te trekken waarbij je de resultaten noteerd.(laat je niet foppen door de binnenverlichting ;D)
Als je alle zek. hebt gehad weet je welke kring verantwoordelijk is voor hoeveel stroom en kan je in de bewuste kring verder zoeken naar bijv. stromvretende alarminstallaties en aanverwante artikelen.
succes
voordelen;
-nooit lekstroom, accu blijft hierdoor fit
-kortsluit/brand beveiliging (volvo's elektra staat niet zo heel hoog aangeschreven bij de 200's)
-anti-diefstal/joyriding
-makkelijk bij klussen aan de elektra van je auto, accu is in een handomdraai afgekoppeld
nadelen;
-radiogeheugen is steeds leeg
-klokje houdt er mee op
-je moet er aan denken als je uitstapt
Maar je kunt natuurlijk ook de illegale verbruiker opsporen door een multimeter in je stroomkring te plaatsen en je zekeringen 1 voor 1 te trekken waarbij je de resultaten noteerd.(laat je niet foppen door de binnenverlichting ;D)
Als je alle zek. hebt gehad weet je welke kring verantwoordelijk is voor hoeveel stroom en kan je in de bewuste kring verder zoeken naar bijv. stromvretende alarminstallaties en aanverwante artikelen.
succes