15 January 2010, 10:06
Rubicon schreef:(hoewel ik er wel ÃÂÃÂn heb, weet ik niet hoe een multimeter moet gebruikt worden :). Dus.. ik ben benieuwd ook naar andere ervaringen hier. Ik geloof niet in oxidatie of slijtage van de draden, gezien het probleem van het ene moment op het andere is begonnen..
Controle met ingebouwde ruit:
- Zorg voor een volle accu, en of tijd om hem later op te laden.
- schakel de bobine uit bij contactpunten(plusdraad eraf)
- schakel ARV in
- meet op 20V DC tussen de 2 contactpunten op de ruit(zijkant, midden)
- de spanning tussen de punten moet dezelfde zijn als de akku op dat moment.
Een ARV is een weerstandsdraad/baan die eigenlijk de stroom kort sluit. De weerstand in de baan is zohoog dat de zekering heel blijft en de draad warmte ontwikkeld.
-Zorg dat 1 kant goed vast zit, gaan nu voorzichtig aan de andere kant op zoek naar spanning.
-Voorzichtig is niet KRASSEN of een punt in de baan duwen !
-Indien je tussen 12v en 2/3 v meet werkt de baan. 0v is kapot
suc6
[img][/img]