9 January 2010, 13:06
maar een paar "nieuwe" winterbanden gehaald en gemonteerd, laat nou 1 velg een "uitgeroest" ventielgat hebben, dus om 630 naar Venray op en neer voor een goeie....
Deur is weer open, slotvanger afgesteld ÃÂt voilá
Alvast een zomervoorziening, de zelfdenkende Kenlowefan zit er ook alweer bijna in.
Het tabje "ut zit wel eens tegen" is ook weer ff aangehaald, tot 3x toe de radiateur en pomp er af (je kunt zo lekker bij de bouten van de poelie en je haalt je knokkels open aan de lamellen). Aanvankelijk dacht ik een goeie te hebben gemonteerd, er zat speling op, bleek ie ook speling te hebben, je hoorde hem op een afstandje!. Oh well, kan altijd. Dus de pomp van de originele afgehaald (ik wilde het blok aanvankelijk niet meteen gaan molesteren) en er op gezet, en ja, prima pompje. Jammer alleen dat ie hoe dan ook bleef lekken. Uiteindelijk na de 3e keer en gebruik van voldoende vloeibare paking te hebben gebruikt lijkt ie wel dicht te blijven. Het schijnt dat de pomphuizen krom kunnen zijn. Hetzijn door in 1e instantie niet goed vastgezet, en dan vervormt ie iets, maar zelfs een nieuwe is er niet van verschoont hoorde ik gisteren bij een "dealer".
Alvast uit de voorraad een kachel mee genomen, de fan maakt kabaal dus die zal er op zeker moment mee kappen.
Is een "oude" kachelventilator anders dan een jongere??
De achterruitverwarming doet wel iets maar houd niet over. Ik ga eens wat proberen met en vermogensrelais. Dan laat ik een dikkere + kabel met eigen zekering vanaf de accu lopen zodat ie het boordnet voorbij gaat en minder weerstand ondervind.
Wat zijn de achterruitverwarmingervaringen bij een 240??
Deur is weer open, slotvanger afgesteld ÃÂt voilá
Alvast een zomervoorziening, de zelfdenkende Kenlowefan zit er ook alweer bijna in.
Het tabje "ut zit wel eens tegen" is ook weer ff aangehaald, tot 3x toe de radiateur en pomp er af (je kunt zo lekker bij de bouten van de poelie en je haalt je knokkels open aan de lamellen). Aanvankelijk dacht ik een goeie te hebben gemonteerd, er zat speling op, bleek ie ook speling te hebben, je hoorde hem op een afstandje!. Oh well, kan altijd. Dus de pomp van de originele afgehaald (ik wilde het blok aanvankelijk niet meteen gaan molesteren) en er op gezet, en ja, prima pompje. Jammer alleen dat ie hoe dan ook bleef lekken. Uiteindelijk na de 3e keer en gebruik van voldoende vloeibare paking te hebben gebruikt lijkt ie wel dicht te blijven. Het schijnt dat de pomphuizen krom kunnen zijn. Hetzijn door in 1e instantie niet goed vastgezet, en dan vervormt ie iets, maar zelfs een nieuwe is er niet van verschoont hoorde ik gisteren bij een "dealer".
Alvast uit de voorraad een kachel mee genomen, de fan maakt kabaal dus die zal er op zeker moment mee kappen.
Is een "oude" kachelventilator anders dan een jongere??
De achterruitverwarming doet wel iets maar houd niet over. Ik ga eens wat proberen met en vermogensrelais. Dan laat ik een dikkere + kabel met eigen zekering vanaf de accu lopen zodat ie het boordnet voorbij gaat en minder weerstand ondervind.
Wat zijn de achterruitverwarmingervaringen bij een 240??