4 January 2010, 00:13
Met oud ende nieuw nog iets nuttugs gedaan dan..? jawel hoor, een paar kunststof "240" binnenschermen gehaald, beetje aangepast en in de voorschermen gefrommeld...
...eerst de spatlappen met steuntje er af, binnenscherm er in, met deze temperatuur niet van harte, plaatselijk wat afgeslepen of ingeslepen en het zit. Er moeten nog wel wat schroefjes door maar doe ik later wel, eea zit nu al behoorlijk op z'n plek..
Heeft een "240" nu wel of niet kunststof achterschermen?? Anders nog twee om te verbouwen voor achter.
Dan nog wat gekleurde spaghetti voor de aansturing van de OD...
...het zwarte relais is elctronisch voor de LED richtingaanwijzers...
...en een berenvel achterin, of... nee toch niet, tis vloerbedekking van een 245...
Achter past nog niet helemaal, beetje snijden zo links en rechts, oa voor de kachel uitlaatjes op de vloer maar valt al redelijk op de plaats...
Voor is makkelijker, enkel een stukje er uit voor de kogelgewrichtjes van het gaspedaal. Bij de voorzijde stoelframe moet nog iets maar komt wel, das bij een "240" net anders. Valt me op dat de tunnel van een "240" toch weer hoger is, in de hoogte heb ik ruimte, daar heb ik zolang het leren pookhoesje van de "700" tussen gefrommeld met wat schuimrubber in het gat. tsjesus daar komt een bak kou uit met dit weer, helemaal als je er achter komt dat de kachelkraanbediening ergens los zit... (en de 2 luchtkleppen stonden ook nog open, toen ik de auto ophaalde was het +32..)
Meteen de "wintervloerbedekking" er op die ik onlangs uit een 140 van de sloop heb gehaald, tientje..
EÃÂn van de meer belangrijkere zaken is natuurlijk de armleuning...
...rechts onderin ligt een nieuw tunnelbakje (gekocht op de beurs) voor en korte pook met gat voor klok, helaas past die dan net weer niet onder de kast onder het dashboard, jammer weer.. Ik ga ens kijken of ik een bak van een 240 passend kan maken, met skai overtrekken, past ie mooi bij de rest, d'r zal ook nog ergens een radio in moeten...
en zoals in de wintertopic, er zit toch winterrubber op (gisteren eentje lek gereden..) dan maar even de tuin in..
Dinsdag komt ie naar huis. De OD werkt, zij het dat ie met een "bonk" inschakeld maar ook zeer snel. Uitschakelen (4 - neutraal - 4) ook goed. Een familielid heeft um in een MGB en dat verloopt ook niet zo vloeiend maar wel al 15 jaar probleemloss en nog nooit iets aan gedaan...
Na wat gezoek met de ontsteking start ie redelijk op de stromberg, maar stinkt behoorlijk naar benzine dus moet waarschijnlijk worden afgesteld. Hij pingelt behoorlijk op dit blok, na 3000tpm ongeveer stopt dat (einde vervroeging) Ik heb inmiddels de vacuum vervroeging weer afgedopt dus dat valt al weer af, dinsdag maar even zien wat ie doet. De combi kwaliteit benzine, onsteking tijdstip en wellicht te rijk zal zeker eea veroorzaken.
Inmiddels al even overleg met Autotune gehad over de injectie, komt neer op maximaal 1500 euri (zeer ruime en veilige raming), maar zeer waarschijnlijk minder voor de LPG installatie en injectie, zowel LPG als benzine. Wel alles zelf inbouwen... Dan is het carburateurverhaal einde oefening. Ik wil gebruik maken van een E of F luchtinlaat waarop nokken voor de benzine injectoren worden gelast en ook de sproeiers voor LPG worden ingeboord. Met een open luchtfilter er op vormt dat in principe een airbox, en "Bob's your uncle" (Frans of Harrie kan ook..)
En dan thuis de laatste eindjes afwerken. (Als het UWV niet al te lastig doet heb ik daar nog wel ff tijd voor.)
fortsätta.. (to be continued..)
...eerst de spatlappen met steuntje er af, binnenscherm er in, met deze temperatuur niet van harte, plaatselijk wat afgeslepen of ingeslepen en het zit. Er moeten nog wel wat schroefjes door maar doe ik later wel, eea zit nu al behoorlijk op z'n plek..
Heeft een "240" nu wel of niet kunststof achterschermen?? Anders nog twee om te verbouwen voor achter.
Dan nog wat gekleurde spaghetti voor de aansturing van de OD...
...het zwarte relais is elctronisch voor de LED richtingaanwijzers...
...en een berenvel achterin, of... nee toch niet, tis vloerbedekking van een 245...
Achter past nog niet helemaal, beetje snijden zo links en rechts, oa voor de kachel uitlaatjes op de vloer maar valt al redelijk op de plaats...
Voor is makkelijker, enkel een stukje er uit voor de kogelgewrichtjes van het gaspedaal. Bij de voorzijde stoelframe moet nog iets maar komt wel, das bij een "240" net anders. Valt me op dat de tunnel van een "240" toch weer hoger is, in de hoogte heb ik ruimte, daar heb ik zolang het leren pookhoesje van de "700" tussen gefrommeld met wat schuimrubber in het gat. tsjesus daar komt een bak kou uit met dit weer, helemaal als je er achter komt dat de kachelkraanbediening ergens los zit... (en de 2 luchtkleppen stonden ook nog open, toen ik de auto ophaalde was het +32..)
Meteen de "wintervloerbedekking" er op die ik onlangs uit een 140 van de sloop heb gehaald, tientje..
EÃÂn van de meer belangrijkere zaken is natuurlijk de armleuning...
...rechts onderin ligt een nieuw tunnelbakje (gekocht op de beurs) voor en korte pook met gat voor klok, helaas past die dan net weer niet onder de kast onder het dashboard, jammer weer.. Ik ga ens kijken of ik een bak van een 240 passend kan maken, met skai overtrekken, past ie mooi bij de rest, d'r zal ook nog ergens een radio in moeten...
en zoals in de wintertopic, er zit toch winterrubber op (gisteren eentje lek gereden..) dan maar even de tuin in..
Dinsdag komt ie naar huis. De OD werkt, zij het dat ie met een "bonk" inschakeld maar ook zeer snel. Uitschakelen (4 - neutraal - 4) ook goed. Een familielid heeft um in een MGB en dat verloopt ook niet zo vloeiend maar wel al 15 jaar probleemloss en nog nooit iets aan gedaan...
Na wat gezoek met de ontsteking start ie redelijk op de stromberg, maar stinkt behoorlijk naar benzine dus moet waarschijnlijk worden afgesteld. Hij pingelt behoorlijk op dit blok, na 3000tpm ongeveer stopt dat (einde vervroeging) Ik heb inmiddels de vacuum vervroeging weer afgedopt dus dat valt al weer af, dinsdag maar even zien wat ie doet. De combi kwaliteit benzine, onsteking tijdstip en wellicht te rijk zal zeker eea veroorzaken.
Inmiddels al even overleg met Autotune gehad over de injectie, komt neer op maximaal 1500 euri (zeer ruime en veilige raming), maar zeer waarschijnlijk minder voor de LPG installatie en injectie, zowel LPG als benzine. Wel alles zelf inbouwen... Dan is het carburateurverhaal einde oefening. Ik wil gebruik maken van een E of F luchtinlaat waarop nokken voor de benzine injectoren worden gelast en ook de sproeiers voor LPG worden ingeboord. Met een open luchtfilter er op vormt dat in principe een airbox, en "Bob's your uncle" (Frans of Harrie kan ook..)
En dan thuis de laatste eindjes afwerken. (Als het UWV niet al te lastig doet heb ik daar nog wel ff tijd voor.)
fortsätta.. (to be continued..)