23 December 2009, 22:01
Nou het hok staat weer op de grond, ingekorte korte aandrijfas past er nu netjes onder, uitlaat uitgelijnd en voorlopig ook ok. SU's is een verhaal apart, aanvankelijk starten ho maar. Beetje met sproeiers aan het kloten geweest. Uiteindelijk sloeg ie vanmioddag aan, meteen 3500 tpm en nergens op reageren. Ik heb de m*t***f**k**s er uiteindelijk weer afgehaald (de benzine hing aan de luchtkleppen...) en vanavond mee naar huis genomen. Morgen maar eens aan de hand van het Haynes boek uit elkaar halen en alles netjes nalopen en met de juiste maten weer in elkaar, het zal toch lukken verdorie >
Nu heb ik in dit blok een C nokkenas zitten en ben eigenlijk benieuwd of ie tijdelijk op een Stromberg (die er op het A blok in zat) lopen wil, IEMAND EEN IDEE OF ERVARING??! Stationair zal ie niet geweldig draaien en uiteraard levert eea wat minder vermogen dan 2 carbs maar dat maakt even niet uit..
Moet ik alleen een standaard spruitstuk ontdoen van het uitlaat gedeelte vanwege het 4-2-1 uitlaatspruitstuk dat met pijn en moeite is gemonteerd.
Oh en wat die aandrijfas betreft, houdt er rekening mee dat de exacte maatvoering wbt de lengte per as kan verschillen (en wat het "aandrijfasseninkortbedrijf" er uiteindelijk vanaf haalt ook...) De boel hangt dus, gaat goed, alleen is de beugel waar het middelste lager 1 cm te ver naar voren gesitueerd (?!) maar goed, 8mm gat naast het originele geboord en de beugel zit. Meten en nog eens meten dus, en da's niet altijd handig onder de auto....

Nu heb ik in dit blok een C nokkenas zitten en ben eigenlijk benieuwd of ie tijdelijk op een Stromberg (die er op het A blok in zat) lopen wil, IEMAND EEN IDEE OF ERVARING??! Stationair zal ie niet geweldig draaien en uiteraard levert eea wat minder vermogen dan 2 carbs maar dat maakt even niet uit..
Moet ik alleen een standaard spruitstuk ontdoen van het uitlaat gedeelte vanwege het 4-2-1 uitlaatspruitstuk dat met pijn en moeite is gemonteerd.
Oh en wat die aandrijfas betreft, houdt er rekening mee dat de exacte maatvoering wbt de lengte per as kan verschillen (en wat het "aandrijfasseninkortbedrijf" er uiteindelijk vanaf haalt ook...) De boel hangt dus, gaat goed, alleen is de beugel waar het middelste lager 1 cm te ver naar voren gesitueerd (?!) maar goed, 8mm gat naast het originele geboord en de beugel zit. Meten en nog eens meten dus, en da's niet altijd handig onder de auto....