16 December 2009, 00:16
Spruitstuk VS draagbalk take III
De inspanning van onze smid helaas niet voldoende gebleken. Vanmiddag bij Kuppens in Gemert langsgeweest (uitlaten tovenaar). Daar nogmaals mijn nieuwe 4-2-1 doorgehaald... :'( Vervolgens is 1 deel van het spruitstuk voorzien van 2 stukjes buis van dezelfde diameter waarvan het uiteinde is opgerekt. Dit deel kan nu over een afstand van ongeveer 5 cm schuiven over het andere deel van het spruitstuk. Hierdoor kan ik (net als een trombone) de lengte varieren.
Ik schroef dus het spruitstuk (weer...) tegen het blok en kruip vervolgens met de andere helft onder de auto. Dan is het een kwestie van op hoogte stellen, aftekenen en lassen. Vervolgens laat in meteen een nieuw bochtje maken waarmee de boel gekoppeld wordt aan de absorbtiedemper, deze heb ik nog een nieuwe liggen. (hij heeft van Simons ook mooie RVS uitvoeringen liggen, ook de normale dempers...)
Overigens heb ik een oude R-Sport foto gevonden waarop te zien is dat juist de collector van het spruitstuk een stukje "zakt" om duidelijk onder de draagbalk door te kunnen. Het spruitstuk dat nu wordt aangeboden, kopie van het origineel, behoudens de knik in de buis, is passend op alle B18-B20 autos. Er is alleen geen rekening gehouden met welke carroserie er omheen zit, dus enige aanpasssingen zijn altijd nodig. (houdt het spannend)
![[Afbeelding: 2812192430102125362S500x500Q85.jpg]](http://inlinethumb15.webshots.com/45198/2812192430102125362S500x500Q85.jpg)
Als dan ook eind vandeweek de as klaar is kunnen eindelijk wat stappen in de goede richting worden gezet.
Vandaag nog een motorubber gewisseld, de oude zakte zover in dat het blok niet recht stond (heeft ook z'n weerslag op de uitlaat..)
De oude Lucas ontsteking met module een tijdelijk plekkie gegeven, zal volgend jaar worden vervangen door een DIS ontsteking dus geen gaten boren maar "vastbinden".
Rechterbuitenspiegel gemonteerd, zie je nog niks..
Nog maar eens met de "vetkwast" aan de haal geweest.
De inspanning van onze smid helaas niet voldoende gebleken. Vanmiddag bij Kuppens in Gemert langsgeweest (uitlaten tovenaar). Daar nogmaals mijn nieuwe 4-2-1 doorgehaald... :'( Vervolgens is 1 deel van het spruitstuk voorzien van 2 stukjes buis van dezelfde diameter waarvan het uiteinde is opgerekt. Dit deel kan nu over een afstand van ongeveer 5 cm schuiven over het andere deel van het spruitstuk. Hierdoor kan ik (net als een trombone) de lengte varieren.
Ik schroef dus het spruitstuk (weer...) tegen het blok en kruip vervolgens met de andere helft onder de auto. Dan is het een kwestie van op hoogte stellen, aftekenen en lassen. Vervolgens laat in meteen een nieuw bochtje maken waarmee de boel gekoppeld wordt aan de absorbtiedemper, deze heb ik nog een nieuwe liggen. (hij heeft van Simons ook mooie RVS uitvoeringen liggen, ook de normale dempers...)
Overigens heb ik een oude R-Sport foto gevonden waarop te zien is dat juist de collector van het spruitstuk een stukje "zakt" om duidelijk onder de draagbalk door te kunnen. Het spruitstuk dat nu wordt aangeboden, kopie van het origineel, behoudens de knik in de buis, is passend op alle B18-B20 autos. Er is alleen geen rekening gehouden met welke carroserie er omheen zit, dus enige aanpasssingen zijn altijd nodig. (houdt het spannend)
![[Afbeelding: 2812192430102125362S500x500Q85.jpg]](http://inlinethumb15.webshots.com/45198/2812192430102125362S500x500Q85.jpg)
Als dan ook eind vandeweek de as klaar is kunnen eindelijk wat stappen in de goede richting worden gezet.
Vandaag nog een motorubber gewisseld, de oude zakte zover in dat het blok niet recht stond (heeft ook z'n weerslag op de uitlaat..)
De oude Lucas ontsteking met module een tijdelijk plekkie gegeven, zal volgend jaar worden vervangen door een DIS ontsteking dus geen gaten boren maar "vastbinden".
Rechterbuitenspiegel gemonteerd, zie je nog niks..
Nog maar eens met de "vetkwast" aan de haal geweest.