14 December 2009, 00:22

Black Moose aka Jan, je had helemaal gelijk!
Ik zat in het verkeerde bedradingsschema te kijken (1978) terwijl mijn 245 van 11/1978 het bedradingsschema van 79/80 bleek te hebben. Dus niet zekering 5 (waar niks aan vast zit) maar inderdaad zekering 13. Toen ik er in het donker tegenaan duwde bij ingeschakeld contact zag ik in het midden van de zekering een vonkje!
De zekering was door, maar maakte soms wel en soms geen contact.
Daarna nog 10 seconden werk om zekering te vervangen en een heerlijk testritje gemaakt. 8) Alles werkt weer zoals ik het gewend was. ;D
Toppie, bedankt!
Nog een beetje filosoferend... het zou kunnen dat de zekering (8 A) door de LPG-schakelaar is opgeblazen, die was ook op 13 geprikt. Heb ik nu op 2 gezet (16 A), maar misschien is 11 (ook 16 A) wel een betere keus. De LPG-schakelaar hoeft pas iets te doen vanaf contactsleutel standje 2 tenslotte. Misschien heeft een van de deskundologen daar nog diepe gedachten over?
Gegroet,
ps