6 December 2009, 12:09
Hallo,
Ik zit een beetje in dubio... Mijn 240 heeft nog even te gaan voordat ik hem weer de weg op wil hebben aangezien ik dat pas wil als ie belastingvrij is. Theoretisch gezien heb ik dus ook nog even tijd... Nu ligt er een B200K in met zon nostalgische solex-carburateur. Op zich een leuk gegeven, behalve dat ik hier een aantal maal heb gelezen dat het niet het meest probleemloze systeem is!
De kwaliteit van deze inmiddels ruim vier jaar stilstaande B200K is volgens mij ook niet meer de allerbeste....
Zou het een verstandig idee om deze B200K te 'wippen' voor een B230F? Rijdt die B230F zoveel beter/soepeler/sneller?
Kan ik de huidige vijfbak gewoon blijven gebruiken, of is het verstandiger om er een andere bak onder te hangen?
Kan dat qua kabelboom vrij eenvoudig?
Nou ja.. misschien wat veel vragen, maar wellicht dat er al een aantal mensen zijn die deze conversie eerder hebben uitgevoerd!
Graag jullie mening!
gr,
Stevves
Ik zit een beetje in dubio... Mijn 240 heeft nog even te gaan voordat ik hem weer de weg op wil hebben aangezien ik dat pas wil als ie belastingvrij is. Theoretisch gezien heb ik dus ook nog even tijd... Nu ligt er een B200K in met zon nostalgische solex-carburateur. Op zich een leuk gegeven, behalve dat ik hier een aantal maal heb gelezen dat het niet het meest probleemloze systeem is!
De kwaliteit van deze inmiddels ruim vier jaar stilstaande B200K is volgens mij ook niet meer de allerbeste....
Zou het een verstandig idee om deze B200K te 'wippen' voor een B230F? Rijdt die B230F zoveel beter/soepeler/sneller?
Kan ik de huidige vijfbak gewoon blijven gebruiken, of is het verstandiger om er een andere bak onder te hangen?
Kan dat qua kabelboom vrij eenvoudig?
Nou ja.. misschien wat veel vragen, maar wellicht dat er al een aantal mensen zijn die deze conversie eerder hebben uitgevoerd!
Graag jullie mening!
gr,
Stevves
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.