4 December 2009, 17:47
Boele schreef:@ Jambon:
Heb je het 421 spruitstuk al gemonteerd in je 144?
Ik ben gisteravond bezig geweest, maar bij mij pas het dus niet. Hij zit dan klem tegen de bovenste rechterdraagarm + onderaan tegen het blok.
Heb hem er overigens nog niet strak tegen aan geschroefd. Moet namelijk eerst een pasbus die in de kop geperst zit verwijderen (of het eea afvijlen aan het spruitstuk.)
áls ik het spruitstuk al gemonteerd krijgt, zag ik niet meer dan 5mm speling hebben tussen het spruitstuk en de rechterdraagarm. (zit de tape er nog niet omheen.) Wanneer het blok kantelt wordt dit nog minder. (om nou precies op deze plek er een deukje in te slaan, lijkt mij nou ook niet zo'n goed plan..
Ben benieuwd of jij ook tegen dit probleem aanloopt.
Foto-tje volgt (camera leeg)
Groeten, Boele
Dag Boele, ik ben er gisteren achter gekomen (bij het overbouwen van m'n oude motor waar ie af komt) dat ik een plaatje van 5 mm tussen het motorrubber en voorasbalkje heb geplaatst. Dan is dat in geval van een 140 bij inveren nodig gebleken, wist ik niet meer want is ergens in 89 gebeurd. Maar verder geen gedoe mee gehad. Volgens mij heb ik het uit voorzorg gedaan. Jij hebt toch een Amazon? wellicht slim om de vraag ook eens op het V44 forum te plaatsen.
Die pasringen kun je weglaten, heb ik ook gedaan, er komt immers een pakking te zitten. Hoe is bij jou de overgang tussen het spruitstuk en je inlaatspruitstuk wat je gebruikt?
Ik heb hem er nog niet aangehangen, ben nog aan het stoeien met de versnellingbaksteun, als alles op z'n plek zit is ie aan de beurt. De tape moet er sowieso gedeeltelijk af omdat er een moer op 1 van de buizen moet woreden gelast voor een Lambda sonde, maar, mijn buizen zijn dikker dus...