2 December 2009, 19:42
Leuk om te zien, lekker "freubelwerk" voor de lange donkere avonden.
Je schreef:
Ik zou die strip zelf niet weer terugzetten met de oude nieten; of heeeeele kleine schroefjes gebruiken, maar het beste werkt montagekit. Gewoon vastlijmen die strip op de onderplaat.
Btw, veel van dat kleine grut (zo niet alles) is gewoon nog los/nieuw te krijgen.
Ik zou gewoon alles vervangen ipv lopen te stoeien met het terugbuigen van verroeste klemmetjes.
Ga zo door!
Je schreef:
Citaat:...de strip zit met dikke "nieten"vast aan het hardboard, ik vermoed dat men hier een nietmachine voor had die door het ijzer en hout tegelijk werd geslagen, deze "nietjes laten zich niet makkelijk verwijderen, houdt dus ook de pleisters gereed, ik heb een klein schrovendraaiertje gebruikt, en en maatje grote om makkelijker te kunnen buigen, uiteindelijk met een tang recht gebogen en verwijderd. BEWAREN!! Ik zal ze weer gebruiken in omgekeerde volgorde om de strip op het nieuwe paneel te monteren, maar daar zal ik dan gaatjes voor moeten boren...
Ik zou die strip zelf niet weer terugzetten met de oude nieten; of heeeeele kleine schroefjes gebruiken, maar het beste werkt montagekit. Gewoon vastlijmen die strip op de onderplaat.
Btw, veel van dat kleine grut (zo niet alles) is gewoon nog los/nieuw te krijgen.
Ik zou gewoon alles vervangen ipv lopen te stoeien met het terugbuigen van verroeste klemmetjes.
Ga zo door!
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)