30 November 2009, 23:40
Nu nog gebroederlijk naast elkaar... :'(
![[Afbeelding: 2140644240102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb52.webshots.com/43443/2140644240102125362S425x425Q85.jpg)
"Oude" blok in de takel..
![[Afbeelding: 2916021480102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb31.webshots.com/44126/2916021480102125362S425x425Q85.jpg)
..M46 is er klaar voor... weegt volgens mij het dubbele...
![[Afbeelding: 2156130150102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb20.webshots.com/25043/2156130150102125362S425x425Q85.jpg)
..na een hoop gehannes en de koppelingplaat nogmaals 'te hebben "gecentreerd" hangt de bak er nu wel aan, maar toch blijft ie open staan, en das niet goed. Botweg de boel aandraaien heeft me in het verleden al eens krukaslagers gekost, dus dan maar ff niet..
![[Afbeelding: 2824594700102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb18.webshots.com/15185/2824594700102125362S425x425Q85.jpg)
..maar zo moet ie worden..
![[Afbeelding: 2472519410102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb41.webshots.com/43368/2472519410102125362S425x425Q85.jpg)
Er zit geen fan op, scheelt pk's en komt een Kenlowe voor in de plaats, ook van de oude oto.. Overigens lijkt me een electrisch aangedreven waterpomp ook wel iets, dan draait ie een constant toerental met als voordeel bij stilstand (file) meer flow te houden (en dus meer koeling, minder spanningverschillen in het blok) en op hogere toeren meer capaciteit, op hoge toeren neemt de werking van de pomp af en werkt ie de motor alleen maar tegen. Het elektrische motortje zit dan op een steuntje rechtsboven de waterpomp, naast de kop. Die link moet ik ff zoeken.....
![[Afbeelding: 2140644240102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb52.webshots.com/43443/2140644240102125362S425x425Q85.jpg)
"Oude" blok in de takel..
![[Afbeelding: 2916021480102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb31.webshots.com/44126/2916021480102125362S425x425Q85.jpg)
..M46 is er klaar voor... weegt volgens mij het dubbele...
![[Afbeelding: 2156130150102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb20.webshots.com/25043/2156130150102125362S425x425Q85.jpg)
..na een hoop gehannes en de koppelingplaat nogmaals 'te hebben "gecentreerd" hangt de bak er nu wel aan, maar toch blijft ie open staan, en das niet goed. Botweg de boel aandraaien heeft me in het verleden al eens krukaslagers gekost, dus dan maar ff niet..
![[Afbeelding: 2824594700102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb18.webshots.com/15185/2824594700102125362S425x425Q85.jpg)
..maar zo moet ie worden..
![[Afbeelding: 2472519410102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb41.webshots.com/43368/2472519410102125362S425x425Q85.jpg)
Er zit geen fan op, scheelt pk's en komt een Kenlowe voor in de plaats, ook van de oude oto.. Overigens lijkt me een electrisch aangedreven waterpomp ook wel iets, dan draait ie een constant toerental met als voordeel bij stilstand (file) meer flow te houden (en dus meer koeling, minder spanningverschillen in het blok) en op hogere toeren meer capaciteit, op hoge toeren neemt de werking van de pomp af en werkt ie de motor alleen maar tegen. Het elektrische motortje zit dan op een steuntje rechtsboven de waterpomp, naast de kop. Die link moet ik ff zoeken.....