26 November 2009, 23:49
Eindelijk zover, vandaag het "torretje" er uit......
Eerst het front demonteren, niet omdat het persÃÂ moet, kan ook gebeuren met het front er nog op maar, aangezien de hele auto dun in de lak staat toch maar wel gedaan. Het vermoeden was juist, plaatselijk lichte roest of blank metaal achter de kit. Dat wordt schoonmaken, behandelen en "invetten"
Gezond balkje onder de radiateur....
Fijn altijd, de kachelslangen losmaken...
Vage kit tussen scherm en front. Als water hier de vrije hand heeft sta je binnen enkele jaren je schermen te vervangen...
Tillen maar...
Om de dikke (en korte) aandrijfas te kunnen monteren moet er dus ook een "dikke" flens op de achteras komen, "even" de moer losdraaien is er niet bij. De auto nog wat hoger gezet en met behulp van wat tafelpoten kwam ie eindelijk los, de moer, nu de flens er nog af met een trekker.
Wie heeft er al eens een flens los gehad of terug geplaatst? Je mag um er niet op slaan, maar geen idee of ie er handig op te krijgen is.. Wie?!
Eerst het front demonteren, niet omdat het persÃÂ moet, kan ook gebeuren met het front er nog op maar, aangezien de hele auto dun in de lak staat toch maar wel gedaan. Het vermoeden was juist, plaatselijk lichte roest of blank metaal achter de kit. Dat wordt schoonmaken, behandelen en "invetten"
Gezond balkje onder de radiateur....
Fijn altijd, de kachelslangen losmaken...
Vage kit tussen scherm en front. Als water hier de vrije hand heeft sta je binnen enkele jaren je schermen te vervangen...
Tillen maar...
Om de dikke (en korte) aandrijfas te kunnen monteren moet er dus ook een "dikke" flens op de achteras komen, "even" de moer losdraaien is er niet bij. De auto nog wat hoger gezet en met behulp van wat tafelpoten kwam ie eindelijk los, de moer, nu de flens er nog af met een trekker.
Wie heeft er al eens een flens los gehad of terug geplaatst? Je mag um er niet op slaan, maar geen idee of ie er handig op te krijgen is.. Wie?!