17 November 2009, 21:54
Sinds een tijdje gaat mijn oliedruklampje branden.
Bij hoger toerental gaat ie weer uit en het toerental waar hij uit gaat wordt steeds hoger, dat is nu bij warme motor bij 1600 rpm. Als de motor koud is ligt dat lager.
Een tijdje heb ik veel externe lekkage gehad, dat is nu wel opgelost maar in die periode heb ik een tijd hele goedkope olie gebruikt.
De garage denkt aan interne slijtage, is het zo dat de motor op begint te raken en is dat nog praktisch gezien repareerbaar?
Het gaat om een B21A met prima compressie en goed gestelde kleppen.
Op zich zou ik ook wel wat meer koppel willen hebben en denk ik eraan om een B23A erin te leggen, kan dat gewoon ÃÂÃÂn op ÃÂÃÂn en is dat verstandig?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Bij hoger toerental gaat ie weer uit en het toerental waar hij uit gaat wordt steeds hoger, dat is nu bij warme motor bij 1600 rpm. Als de motor koud is ligt dat lager.
Een tijdje heb ik veel externe lekkage gehad, dat is nu wel opgelost maar in die periode heb ik een tijd hele goedkope olie gebruikt.
De garage denkt aan interne slijtage, is het zo dat de motor op begint te raken en is dat nog praktisch gezien repareerbaar?
Het gaat om een B21A met prima compressie en goed gestelde kleppen.
Op zich zou ik ook wel wat meer koppel willen hebben en denk ik eraan om een B23A erin te leggen, kan dat gewoon ÃÂÃÂn op ÃÂÃÂn en is dat verstandig?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.