25 April 2005, 08:12
Het blijkt dat er door de jaren heen verschillende dashboard klokkenwinkels gemonteerd zitten in Turbo's. Tenminste dat viel mij op. Dus het kan kloppen dat Wolffmans geen lampie heeft en een andere wel. Ik weet niet hoe dat met de mijne zit. Dat moet ik eens een keer checken.
Zou die turbo druk zowieso hoger kunnen i.c.m. een intercooler? Dit omdat de intercooler zowieso altijd voor een drukverlies gaat zorgen lijkt me dit een logische redenatie...
Dus ik zou straks als de intercooler erop zit zowieso de 1 bar kunnen gaan overschrijden als ik het zo bekijk. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat de standaard intercoolers van de zijkant uit kunststof bestaan en dat dit spul op kan gaan bollen door de druk en los kan gaan laten van het aluminium. Dus ik denk dat het verhaal alleen op kan gaan indien er een sterkere intercooler en betere slangen (samco) gemonteerd worden. Of zal het allemaal niet zo'n vaart lopen?
Zou die turbo druk zowieso hoger kunnen i.c.m. een intercooler? Dit omdat de intercooler zowieso altijd voor een drukverlies gaat zorgen lijkt me dit een logische redenatie...
Dus ik zou straks als de intercooler erop zit zowieso de 1 bar kunnen gaan overschrijden als ik het zo bekijk. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat de standaard intercoolers van de zijkant uit kunststof bestaan en dat dit spul op kan gaan bollen door de druk en los kan gaan laten van het aluminium. Dus ik denk dat het verhaal alleen op kan gaan indien er een sterkere intercooler en betere slangen (samco) gemonteerd worden. Of zal het allemaal niet zo'n vaart lopen?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

