29 October 2009, 23:22
CIS klep is de stappenmotor ook wel stationairregelklep geheten.
Je zou de stappenmotor er tussenuit kunnen halen. Stekker laten zitten (zo heeft de ECU niks in de gaten) en de slangen losmaken en een stop erin klemmen. Het stationair wordt dan puur bepaald door de kier van de gasklep (deze sluit net niet helemaal door een stelschroefje in het gasklephuis), als het goed is iets van 500 rpm dus je zal de stelschroef vd gasklep iets moeten indraaien tot je op 800-900 uitkomt.
Met een koude motor moet je dan wat met het gaspedaal spelen om hem op gang te houden, de stappenmotor werkt ook als choke.
Je zou de stappenmotor er tussenuit kunnen halen. Stekker laten zitten (zo heeft de ECU niks in de gaten) en de slangen losmaken en een stop erin klemmen. Het stationair wordt dan puur bepaald door de kier van de gasklep (deze sluit net niet helemaal door een stelschroefje in het gasklephuis), als het goed is iets van 500 rpm dus je zal de stelschroef vd gasklep iets moeten indraaien tot je op 800-900 uitkomt.
Met een koude motor moet je dan wat met het gaspedaal spelen om hem op gang te houden, de stappenmotor werkt ook als choke.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969