8 October 2009, 09:38
hangt er een beetje vanaf. Ik woon een uur vanaf de plaats waar ie staat en werk er hoog uit 1 of 2 dagen pw aan. Ik ben bang dat ie, hoewel legaal en veilig rijdbaar, nog behoorlijk overhoop ligt. En zo bijzonder is ie nou ook weer niet hoor. Als ie straks gebruikt wordt ziet ie er net uit als 10 anderen.
Ik heb onlangs bij de importeur van Fluidfilm(die dame zal ook wel op de beurs staan) roestwerende middelen gehaald, en die heeft een "74er voor de deur staan, ruim 1 1/2 ton er op en ziet er nog beter uit. Lichtblauw, dus zie je alles. Ik heb maar minimale plekjes gevonden.
Bij mij moet er toch wel wat gestraald en behandeld worden, erg minimaal ook maar laat het zitten en je bent aan de beurt. Dan is ie niet meer fabrieks gespoten. Zie je allemaal niet op de foto's, alhoewel...
met de mobiel genomen maar vertelt het bekende...
De wielbak aan de andere zijde ziet er net zou strak uit, op een dergelijk plekkie na. Vanwege steenslag en de veel te dunne lak is 1 zo'n pitje doorgeroest en kijk je idd naar buiten. Gaatje van 1 mm en de rest als nieuw. Die vervang je voorlopig niet. Ik straal het gaatje, behandelen met corroless, stickertje ducttape er op, bodyschutz en klaar. Zo heeft ie op de dorpels diverse speldeprikjes en als die zich in een gaatje vertalen dan is het maar zo.
Ik heb trouwens een "spotblaster" gekocht. Die zet je met een manchet op het te stralen punt en vangt het materiaal op in een stofzakje. Als ie vol is gooi je het terug in de beker en begin je opnieuw, scheelt een hoop troep en materiaal!!
Overigens in de jaren na "70 is de staal kwaliteit voor de meeste automerken dramatisch geweest, in "74 even niet, toen een tijdje weer wel. Uiteindelijk is men veel meer aan behandelen, verzinken etc gaan doen. Kijk maar eens hoevel nette Starlets en peugeotjes van "85 en ouder rondrijden... De toegepaste materialen zie je bij de 700 series ook op gegeven moment verschijnen...
Ik moet ff zien hoe het allemaal loopt, blok en bak wil ik nog uitwisselen, dan moeten de SU's op orde, lees hij moet er op lopen, gas moet er nog in (1 tank benzine is 1 tiende van de installatie, maar goed dat weet je.
En hij moet in het vet gezet worden, voor die tijd moet ie droog blijven. Nog genoeg te doen en dat verdeeld over zeg een dag of 8 per maand wordt lastig. En de portemonee snapt het ook al niet meer. Het zal er uiteindelijk op neerkomen dat het "project" in stukjes zal worden afgewerkt gaande het komende jaar.
Het is niet alleen een hobbyauto maar ook vervanging van de zakelijke om een voor velen bekende reden, en daar moet ook energie in gestoken worden.
En is het niet met de Zweed, dan nog met de Fransoos kom ik er wel heen. Ik blijf uiteraard plaatjes maken.
Ik heb onlangs bij de importeur van Fluidfilm(die dame zal ook wel op de beurs staan) roestwerende middelen gehaald, en die heeft een "74er voor de deur staan, ruim 1 1/2 ton er op en ziet er nog beter uit. Lichtblauw, dus zie je alles. Ik heb maar minimale plekjes gevonden.
Bij mij moet er toch wel wat gestraald en behandeld worden, erg minimaal ook maar laat het zitten en je bent aan de beurt. Dan is ie niet meer fabrieks gespoten. Zie je allemaal niet op de foto's, alhoewel...
met de mobiel genomen maar vertelt het bekende...
De wielbak aan de andere zijde ziet er net zou strak uit, op een dergelijk plekkie na. Vanwege steenslag en de veel te dunne lak is 1 zo'n pitje doorgeroest en kijk je idd naar buiten. Gaatje van 1 mm en de rest als nieuw. Die vervang je voorlopig niet. Ik straal het gaatje, behandelen met corroless, stickertje ducttape er op, bodyschutz en klaar. Zo heeft ie op de dorpels diverse speldeprikjes en als die zich in een gaatje vertalen dan is het maar zo.
Ik heb trouwens een "spotblaster" gekocht. Die zet je met een manchet op het te stralen punt en vangt het materiaal op in een stofzakje. Als ie vol is gooi je het terug in de beker en begin je opnieuw, scheelt een hoop troep en materiaal!!
Overigens in de jaren na "70 is de staal kwaliteit voor de meeste automerken dramatisch geweest, in "74 even niet, toen een tijdje weer wel. Uiteindelijk is men veel meer aan behandelen, verzinken etc gaan doen. Kijk maar eens hoevel nette Starlets en peugeotjes van "85 en ouder rondrijden... De toegepaste materialen zie je bij de 700 series ook op gegeven moment verschijnen...
Ik moet ff zien hoe het allemaal loopt, blok en bak wil ik nog uitwisselen, dan moeten de SU's op orde, lees hij moet er op lopen, gas moet er nog in (1 tank benzine is 1 tiende van de installatie, maar goed dat weet je.
En hij moet in het vet gezet worden, voor die tijd moet ie droog blijven. Nog genoeg te doen en dat verdeeld over zeg een dag of 8 per maand wordt lastig. En de portemonee snapt het ook al niet meer. Het zal er uiteindelijk op neerkomen dat het "project" in stukjes zal worden afgewerkt gaande het komende jaar.
Het is niet alleen een hobbyauto maar ook vervanging van de zakelijke om een voor velen bekende reden, en daar moet ook energie in gestoken worden.
En is het niet met de Zweed, dan nog met de Fransoos kom ik er wel heen. Ik blijf uiteraard plaatjes maken.