1 October 2009, 21:16
Heb je de generator al aangeschaft? Er zijn namelijk ook 3000rpm uitvoeringen, die kun je er koud (monoblock) achter sleuten. Enkellager generatoren hebben een "felexplate" koppeling, die kun rechtstreeks monteren op het vliegwiel. Het geheel wordt gecentreerd door een klockflens tussen het vliegwiehuis en de generator aanflensing (deze zul je zelf moeten maken) Als je de motor continu op 2900 rpm kunt laten draaien middels een Volvo cruiscontrol unit
heb je een prachtig isochroon (stabiel) genset met een vaste frequentie van 48,4Hz, daar zal geen enkele gebruiker problemen mee hebben.
In bepaalde gevallen kan de B21 ca. 100kW leveren, lijkt me sterk dat je er zijlinks niet ca. 20kW (16kW + verliezen) af kunt takken. Dynamo, waterpomp en AC pomp samen gaan in de piek samen ook richting 10-15 kW en geef toe je gaat je generator toch ook niet continu met met 16 kW belasten.
Super projectje trouwens.
M.vr.gr en suc6
Arno Borgonjen, Volvo liefhebber en Servicemanager bij Bredenoord Aggregaten in Apeldoorn.

In bepaalde gevallen kan de B21 ca. 100kW leveren, lijkt me sterk dat je er zijlinks niet ca. 20kW (16kW + verliezen) af kunt takken. Dynamo, waterpomp en AC pomp samen gaan in de piek samen ook richting 10-15 kW en geef toe je gaat je generator toch ook niet continu met met 16 kW belasten.
Super projectje trouwens.
M.vr.gr en suc6
Arno Borgonjen, Volvo liefhebber en Servicemanager bij Bredenoord Aggregaten in Apeldoorn.