23 September 2009, 21:39
Vandaag heb ik 2 Scheel stoelen op de originele frames gemonteerd en in de auto geplaatst, ziet er strak uit, nog geen plaatje van. (let ook op de niet originele naafdoppen, willekeurige spuitbusdoppen van de plank, de Volvo doppen passen helaas niet in de V70 gaten, nog niet)
![[Afbeelding: 2601701310102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb21.webshots.com/35860/2601701310102125362S425x425Q85.jpg)
Voorlopig m'n oude zwarte panelen op de deuren geplaatst, helaas bobbelt e.e.a. aan de onderzijde door vocht. Daar zitten nu vuilniszakken achter als regenjas, maar beter worden ze natuurlijk niet. Vanwege audio inbouw en de beperkte ruimte daarvoor in de deuren, zal er een MDF paneel vanaf de speakerlocatie tot en met de gehel onderzijde worden gemonteerd, geheel in zwart skai bekleed. De bobbels zie je dan niet meer, heb ik meteen zijvakken en ruimte om leuke speakers te monteren. hoog op het dashboard, Middentonen bovenin de deur, midden-laag onderin, laag onderin de achterdeuren en sub in de koffer.
Rolgordels gemonteerd, deze kunnen op dezelfde plaat als de vaste gordels worden geschoefd. Ik heb deze plaat eens verwijderd en in de kokers gegluurd, helemaal droog.... in deze Belg is door de fabriek dus 0 aan preventie gedaan! Mazzel dat ie per jaar 1600km heeft gedaan en waarschijnlijk toen het droog was. Voor de winter "voltanken" dus...
Ik ga gebruik maken van Fluid Film, een (1 van de zovelen) goedje gebaseerd op o.a. wolvet. Helemaal stoppen doet roest nooit maar het gaat er wel dramatisch veel langzamer door, tijd zal het leren. http://www.fluidfilm.nl/
Verder trekhaak netjes gespoten met zwarte Hammerite en van de week monteren met de "nieuwe" bumper.
Inmiddels het "dode" punt in het remsysteem verholpen, er is duidelijk iets mis in de rembekrachtiger. Eerst de hoofdremcilinder uit m'n oude auto geplaatst (het origineel bleek ook nog eens lek), deze is "slechts"20 jr oud, maar dat was um dus niet. M'n oude bekrachtiger gemonteerd, et voilá, in orde (ook in de zwarte hammerite gezet, droogt traag maar trekt bijzonder strak)
Remsysteem doorgespoeld, daar kwam een bak narigheid uit.... Na ruim 1 liter blijven er stukjes mee komen. Uit ervaring weet ik dat oude remslangen uiteindelijk inwendig vernauwen onder invloed van de vloeistof waardoor de remwerking wordt bemoeilijkt en er andersom meer restdruk blijft op de remmen. En dus de boel sneller slijt, heter blijft, fading etc. etc. Die zullen worden uitgewisseld met staalomwikkelde slangen.
Volgende week m'n "snelle (en dorstige)" blok uit de oude auto halen en koppelen aan de J type bak, en die zal er natuurlijk ook in moeten. Daarvoor dus een langere KM kabel monteren en schakelaar. Geen idee of ie werkt, hij ligt al 20 jr in de schuur... (150 gulden en nu 600â⬠in de revisie, gekkenwerk)
![[Afbeelding: 2601701310102125362S425x425Q85.jpg]](http://inlinethumb21.webshots.com/35860/2601701310102125362S425x425Q85.jpg)
Voorlopig m'n oude zwarte panelen op de deuren geplaatst, helaas bobbelt e.e.a. aan de onderzijde door vocht. Daar zitten nu vuilniszakken achter als regenjas, maar beter worden ze natuurlijk niet. Vanwege audio inbouw en de beperkte ruimte daarvoor in de deuren, zal er een MDF paneel vanaf de speakerlocatie tot en met de gehel onderzijde worden gemonteerd, geheel in zwart skai bekleed. De bobbels zie je dan niet meer, heb ik meteen zijvakken en ruimte om leuke speakers te monteren. hoog op het dashboard, Middentonen bovenin de deur, midden-laag onderin, laag onderin de achterdeuren en sub in de koffer.
Rolgordels gemonteerd, deze kunnen op dezelfde plaat als de vaste gordels worden geschoefd. Ik heb deze plaat eens verwijderd en in de kokers gegluurd, helemaal droog.... in deze Belg is door de fabriek dus 0 aan preventie gedaan! Mazzel dat ie per jaar 1600km heeft gedaan en waarschijnlijk toen het droog was. Voor de winter "voltanken" dus...
Ik ga gebruik maken van Fluid Film, een (1 van de zovelen) goedje gebaseerd op o.a. wolvet. Helemaal stoppen doet roest nooit maar het gaat er wel dramatisch veel langzamer door, tijd zal het leren. http://www.fluidfilm.nl/
Verder trekhaak netjes gespoten met zwarte Hammerite en van de week monteren met de "nieuwe" bumper.
Inmiddels het "dode" punt in het remsysteem verholpen, er is duidelijk iets mis in de rembekrachtiger. Eerst de hoofdremcilinder uit m'n oude auto geplaatst (het origineel bleek ook nog eens lek), deze is "slechts"20 jr oud, maar dat was um dus niet. M'n oude bekrachtiger gemonteerd, et voilá, in orde (ook in de zwarte hammerite gezet, droogt traag maar trekt bijzonder strak)
Remsysteem doorgespoeld, daar kwam een bak narigheid uit.... Na ruim 1 liter blijven er stukjes mee komen. Uit ervaring weet ik dat oude remslangen uiteindelijk inwendig vernauwen onder invloed van de vloeistof waardoor de remwerking wordt bemoeilijkt en er andersom meer restdruk blijft op de remmen. En dus de boel sneller slijt, heter blijft, fading etc. etc. Die zullen worden uitgewisseld met staalomwikkelde slangen.
Volgende week m'n "snelle (en dorstige)" blok uit de oude auto halen en koppelen aan de J type bak, en die zal er natuurlijk ook in moeten. Daarvoor dus een langere KM kabel monteren en schakelaar. Geen idee of ie werkt, hij ligt al 20 jr in de schuur... (150 gulden en nu 600â⬠in de revisie, gekkenwerk)