17 September 2009, 14:45
waarom geen directe koppeling op de motor (vanaf vliegwiel) met een industriele asverbinder? Is een overbrenging echt nodig?
edit: nu zie ik dat je de motor 2500-2900 rpm wil laten draaien. heb je dat toerental al nodig voor dat vermogen? 1500 rpm is inderdaad al erg laag voor dat vermogen, dat wel.
ik zou, wanneer een overbrenging nodig is, gaan voor een 4 a 5 v-snaren naast elkaar. ik heb nu 3 v-snaren op de draaibank zitten en die brengen met gemak alle power over en ze staan extreem slap.
of, een industriele tandwielkast. die zijn ook nog wel eens te vinden 2e hands of op de sloop. Laatste keren dat ik op de sloop was waren er zelfs enkele containers vol met aandrijftechniek spullen van groot formaat... (5-50 pk). altijd jammer om te zien dat dat spul zo weg gaat.
trouwens een leuk project, zelf heb ik er ook vaak aan gedacht om met een redblock een warmte-kracht-koppeling op te zetten, houtgas is dan een hele mooie brandstof. met een goede sturing kan dat heel mooi werken met weinig werk als alles eenmaal is ingeregeld.
edit: nu zie ik dat je de motor 2500-2900 rpm wil laten draaien. heb je dat toerental al nodig voor dat vermogen? 1500 rpm is inderdaad al erg laag voor dat vermogen, dat wel.
ik zou, wanneer een overbrenging nodig is, gaan voor een 4 a 5 v-snaren naast elkaar. ik heb nu 3 v-snaren op de draaibank zitten en die brengen met gemak alle power over en ze staan extreem slap.
of, een industriele tandwielkast. die zijn ook nog wel eens te vinden 2e hands of op de sloop. Laatste keren dat ik op de sloop was waren er zelfs enkele containers vol met aandrijftechniek spullen van groot formaat... (5-50 pk). altijd jammer om te zien dat dat spul zo weg gaat.
trouwens een leuk project, zelf heb ik er ook vaak aan gedacht om met een redblock een warmte-kracht-koppeling op te zetten, houtgas is dan een hele mooie brandstof. met een goede sturing kan dat heel mooi werken met weinig werk als alles eenmaal is ingeregeld.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni