17 September 2009, 11:55
Ik heb een paar B20's uit elkaar gehad en terwijl de drijfstanglagers soms al tot het dragermetaal (en verder) zijn ingesleten aan de drukkant (aan trekkant wat minder), zijn de krukaslagers nog veel beter. Wel wat slijtage te zien aan de drukkant maar veel minder.
Spanning op de riem of niet, de kilowatts worden toch continu vanaf dezelfde kant op de krukas losgelaten, daar zie ik het probleem voor de krukaslagers. Anders bouw je het en laat het draaien tot de lagers het begeven, vervangen is zeker met een losse motor niet zo ingewikkeld of duur.
Met V snaren ben je wel van het hele uitlijn en balanceer gedoe af, in principe de makkelijkste oplossing.
Ik heb een rotor met toerenbegrenzer gezien op een B200K, maar die zal niet bij 3000 rpm beginnen.
Spanning op de riem of niet, de kilowatts worden toch continu vanaf dezelfde kant op de krukas losgelaten, daar zie ik het probleem voor de krukaslagers. Anders bouw je het en laat het draaien tot de lagers het begeven, vervangen is zeker met een losse motor niet zo ingewikkeld of duur.
Met V snaren ben je wel van het hele uitlijn en balanceer gedoe af, in principe de makkelijkste oplossing.
Ik heb een rotor met toerenbegrenzer gezien op een B200K, maar die zal niet bij 3000 rpm beginnen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969