17 September 2009, 10:28
Dus je start met de motor al in de versnelling en alles. Ik heb geen idee hoe snel de oliedruk in een M46 opbouwt, kan me voorstellen dat dat heel snel gaat maar het is een (iets) onzekere factor.
Met twee bakken achter elkaar weet je in elk geval zeker dat de vertraging er altijd is.
Het is inderdaad wel wat veel vermogen voor V snaren. 20 kW is bijna een kwart van het B21A motorvermogen, zo'n 20 keer zoveel als een 12V dynamo @ 55A. De vraag is of de krukaslagers daarvoor gemaakt zijn.
Anders zet je nog een zelfde generator aan de andere kant, die de eenzijdige druk op de krukaslagers weer compenseert. Of een loze poelie.
Met twee bakken achter elkaar weet je in elk geval zeker dat de vertraging er altijd is.
Het is inderdaad wel wat veel vermogen voor V snaren. 20 kW is bijna een kwart van het B21A motorvermogen, zo'n 20 keer zoveel als een 12V dynamo @ 55A. De vraag is of de krukaslagers daarvoor gemaakt zijn.
Anders zet je nog een zelfde generator aan de andere kant, die de eenzijdige druk op de krukaslagers weer compenseert. Of een loze poelie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969