16 September 2009, 19:49
En ook nog eens met houtgas als brandstof. De motor gaat een 20 KVA generator aandrijven.
Maar.
De generator dient 1.500 toeren te draaien. De motor liefst zo tussen 2.500 en 2.900. Niet hoger, want dan brandt het langzame vlamfront verder in de uitlaat. Niet lager, want we willen zoveel mogelijk amperes uit de generator peuteren.
Ik heb overwogen de aandrijving rechtstreeks met een versnellingsbak uit te voeren, maar de overbrengingsverhoudingen vallen buiten de gewenste ratio.
Als alternatief denk ik aan V-snaar overbrenging. Drie van die dikke touwen moeten dat over kunnen brengen. Maar nu de grote vraag: V-snaren moeten op spanning gehouden worden. Kan het achterste krukaslager dat hebben?
Iemand ervaring mee? En weet iemand nog een goede regulateur om het toerental constant te houden?
Groet,
DJ
http://woodgas.nl/
Maar.
De generator dient 1.500 toeren te draaien. De motor liefst zo tussen 2.500 en 2.900. Niet hoger, want dan brandt het langzame vlamfront verder in de uitlaat. Niet lager, want we willen zoveel mogelijk amperes uit de generator peuteren.
Ik heb overwogen de aandrijving rechtstreeks met een versnellingsbak uit te voeren, maar de overbrengingsverhoudingen vallen buiten de gewenste ratio.
Als alternatief denk ik aan V-snaar overbrenging. Drie van die dikke touwen moeten dat over kunnen brengen. Maar nu de grote vraag: V-snaren moeten op spanning gehouden worden. Kan het achterste krukaslager dat hebben?
Iemand ervaring mee? En weet iemand nog een goede regulateur om het toerental constant te houden?
Groet,
DJ
http://woodgas.nl/