12 July 2009, 18:13
Moest toch zoeken naar m'n eigen topic. Was al een flink eindje weggezakt......
Ik was van de week iets anders aan het zoeken maar kwam langs een topic over distributieriemen. Nou wist ik dat de mijne al 70k mee ging, maar had geen idee van de leeftijd. Nou is de mijne dealeronderhouden tot twee eigenaren terug dus ben ik het serviceboekje eens ingedoken. SCHRIK!! November 2000!!
Ik heb gisteren dus een nieuw setje gehaald, inclusief snaren voor de dynamo en stuurbekrachtiging en ben meteen begonnen. Zoals elke thuisklusser zonder compressor en luchttol liep ook ik aan tegen een (te) vast zittende poeliebout, maar dat was iets dat mijn vriend IMAL en een holle tafelpoot(?) vanmorgen opgelost hebben. Voor de rest alleen ervaringsgebrek, waardoor ik te laat door had dat ook de stelarm van de stuurpomp op het scharnierpunt los moest omdat hij anders niet ver genoeg teruggesteld kon worden om de snaar te verwijderen. De Volvomonteurs waren zo vriendelijk om op de poelies en het blok met witte verf merktekens aan te brengen zodat zelfs een visueel gehandicapte nog een riem kon wisselen.
Gek genoeg merk ik nu een flink verschil. Het blok hiervoor schudde iets maar nog niets waar ik me druk over kon maken. Dat is nu flink minder. Hij loopt een stuk rustiger, pakt iets vlotter op en start veel vlotter dan hij deed. Het was dus nodig. Wel loopt hij iets hoger stationair, maar dat stel ik nog wel eens terug. 't is etenstijd......
Ik heb alleen wel een vraag: Bij het omleggen van de nieuwe snaren op de dynamo heb ik de merktekens van beide snaren naast elkaar gelegd. Na even gedraaid te hebben waren ze onderling flink verlopen. Nu viel me iets op: De snaar het dichtst tegen het blok valt minder ver in de poelie als die ernaast. Verder liggen de poelies niet in lijn bovven elkaar. De poelie van de waterpomp / ventilator zou verder naar buiten moeten komen. Zie fotootje hieronder. Hoort er iets onder die poelie te liggen? Hij ligt nu strak tegen de flens van de waterpomp.
![[Afbeelding: dsc0011jkk.jpg]](http://img188.imageshack.us/img188/6902/dsc0011jkk.jpg)
Ik hoor het graag.
Ik was van de week iets anders aan het zoeken maar kwam langs een topic over distributieriemen. Nou wist ik dat de mijne al 70k mee ging, maar had geen idee van de leeftijd. Nou is de mijne dealeronderhouden tot twee eigenaren terug dus ben ik het serviceboekje eens ingedoken. SCHRIK!! November 2000!!
Ik heb gisteren dus een nieuw setje gehaald, inclusief snaren voor de dynamo en stuurbekrachtiging en ben meteen begonnen. Zoals elke thuisklusser zonder compressor en luchttol liep ook ik aan tegen een (te) vast zittende poeliebout, maar dat was iets dat mijn vriend IMAL en een holle tafelpoot(?) vanmorgen opgelost hebben. Voor de rest alleen ervaringsgebrek, waardoor ik te laat door had dat ook de stelarm van de stuurpomp op het scharnierpunt los moest omdat hij anders niet ver genoeg teruggesteld kon worden om de snaar te verwijderen. De Volvomonteurs waren zo vriendelijk om op de poelies en het blok met witte verf merktekens aan te brengen zodat zelfs een visueel gehandicapte nog een riem kon wisselen.
Gek genoeg merk ik nu een flink verschil. Het blok hiervoor schudde iets maar nog niets waar ik me druk over kon maken. Dat is nu flink minder. Hij loopt een stuk rustiger, pakt iets vlotter op en start veel vlotter dan hij deed. Het was dus nodig. Wel loopt hij iets hoger stationair, maar dat stel ik nog wel eens terug. 't is etenstijd......
Ik heb alleen wel een vraag: Bij het omleggen van de nieuwe snaren op de dynamo heb ik de merktekens van beide snaren naast elkaar gelegd. Na even gedraaid te hebben waren ze onderling flink verlopen. Nu viel me iets op: De snaar het dichtst tegen het blok valt minder ver in de poelie als die ernaast. Verder liggen de poelies niet in lijn bovven elkaar. De poelie van de waterpomp / ventilator zou verder naar buiten moeten komen. Zie fotootje hieronder. Hoort er iets onder die poelie te liggen? Hij ligt nu strak tegen de flens van de waterpomp.
![[Afbeelding: dsc0011jkk.jpg]](http://img188.imageshack.us/img188/6902/dsc0011jkk.jpg)
Ik hoor het graag.
`88 245, B230K, M47