8 July 2009, 14:58
Die doeda op foto 7 en 8 is een solenoide (magneetventiel) waarmee je de oliestroom naar de vierde versnelling (=de overdrive) kan kortsluiten zodat de bak dus weer als drietrapsbak werkt. Schijnt bij gelegenheid van pas te komen.
Inderdaad geeft-ie ook een signaal naar een relais waardoor het lampje op je dashboard niet of wel brandt.
Als die solenoide kapot is kan je de "OD-uit" functie niet meer uitschakelen en is het dus full-time een 3 bak. Dat is ook wat in die fotoserie gedaan wordt, man haalt plunjer uit solenoide en presto. Je kan ook een sleuf in de solenoid graven.
Ingewikkeld, en misschien heb ik het ook wel achterstevoren uitgelegd. Hier een completer verhaal: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...driveRelay
Inderdaad geeft-ie ook een signaal naar een relais waardoor het lampje op je dashboard niet of wel brandt.
Als die solenoide kapot is kan je de "OD-uit" functie niet meer uitschakelen en is het dus full-time een 3 bak. Dat is ook wat in die fotoserie gedaan wordt, man haalt plunjer uit solenoide en presto. Je kan ook een sleuf in de solenoid graven.
Ingewikkeld, en misschien heb ik het ook wel achterstevoren uitgelegd. Hier een completer verhaal: http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...driveRelay
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

