1 July 2009, 12:32
Helemaal geen verschil. Ik heb een carburateur 144 uit 1970 en een injectie 245 uit 1988 en ze rijden allebei 1:8 op LPG (nou is eerlijk gezegd de 144 bijna 100 kg lichter).
Voor LPG is alleen de gasklep van belang. Ik zou het elektronische injectiesysteem lekker in de 240 laten. Het ontstekingsysteem ook trouwens. Als je een kijkje neemt in de stroomverdeler van de B230F zal je zien dat daar niks nul in zit, zonder ontstekingscomputer en allerlei input van sensors doet-ie niks noppes.
Voor het mooi moet je een ontsteking voor B230A, K of B23A vinden (met Hall sensor of met puntjes). Grotere cilinderinhoud geeft een tragere verbranding en andere vervroegingstoestanden.
Voor LPG is alleen de gasklep van belang. Ik zou het elektronische injectiesysteem lekker in de 240 laten. Het ontstekingsysteem ook trouwens. Als je een kijkje neemt in de stroomverdeler van de B230F zal je zien dat daar niks nul in zit, zonder ontstekingscomputer en allerlei input van sensors doet-ie niks noppes.
Voor het mooi moet je een ontsteking voor B230A, K of B23A vinden (met Hall sensor of met puntjes). Grotere cilinderinhoud geeft een tragere verbranding en andere vervroegingstoestanden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969