30 June 2009, 23:13
Zo, hehe, terug uit het land der 1.000 elanden.
Dat viel zeker niet tegen.
Zondag avond gevlogen van Eindhoven naar Stockholm Skavsta, waar we werden opgehaald door de verkoper.
Was een totaal andere man dan ik me had voorgesteld, maar dat heb je wel vaker als je intensief contact met iemand hebt zonder ooit een foto te zien, enfin.
We reden een kwartiertje naar Nykoping, waar zijn broer met de auto naartoe zou komen.
Hmmm, dacht ik nog... En toen we het parkeerterrein van een supermarkt op een industrieterreintje opdraaiden had ik opeens slechte visioenen.
Gelukkig verdwenen die toen de broer met de auto om de hoek verscheen, want de toegestuurde foto's bleken goeddeels te kloppen.
Natuurlijk waren er plekjes die ik wel verwacht maar niet gehoopt had, maar al met al zag de auto er gewoon goed uit voor een 83-er.
Na een uit- en inwendige inspectie ronde een stukje gereden, waarbij eigenlijk alles goed aanvoelde, met uitzondering van de remmen. Bij echt hard remmen (noodstop) trekt de auto nogal naar rechts. Is wel in bedwang te houden, maar in combinatie met de visuele staat van de remschijven denk ik dat een nieuw setje schijven geen overbodige luxe zal zijn. Volgens de heren had de Bilprovning er geen aanmerkingen op gemaakt.
Koopcontractje ingevuld, autopapieren gekregen, centjes gegeven en klaar is Kees.
Maar we mochten niet opweg voordat we een 12-pack colablikjes in ontvangst hadden genomen, een fles water voor het koelsysteem, voor als'ie warm zou worden, hmmm dacht ik weer, er nog een foto gemaakt werd van auto en nieuwe eigenaar en we nog een geluksmuntje voor in de auto meekregen.
Om een lang verhaal kort te maken; we zijn teruggereden met een stop in Varberg bij vrienden, in Hmaburg een hotel genomen en vandaag in bijna uitsluitend file-verkeer thuis aangekomen.
De auto rijdt super, heeft geen druppel olie verbruikt en een bezine verbruik van ruim 1 op 12 valt me ook lang niet tegen.
In een volgend bericht zal ik wat foto's plaatsen, nu eerst even een goede nacht maken in mn eigen bed.
Dat viel zeker niet tegen.
Zondag avond gevlogen van Eindhoven naar Stockholm Skavsta, waar we werden opgehaald door de verkoper.
Was een totaal andere man dan ik me had voorgesteld, maar dat heb je wel vaker als je intensief contact met iemand hebt zonder ooit een foto te zien, enfin.
We reden een kwartiertje naar Nykoping, waar zijn broer met de auto naartoe zou komen.
Hmmm, dacht ik nog... En toen we het parkeerterrein van een supermarkt op een industrieterreintje opdraaiden had ik opeens slechte visioenen.
Gelukkig verdwenen die toen de broer met de auto om de hoek verscheen, want de toegestuurde foto's bleken goeddeels te kloppen.
Natuurlijk waren er plekjes die ik wel verwacht maar niet gehoopt had, maar al met al zag de auto er gewoon goed uit voor een 83-er.
Na een uit- en inwendige inspectie ronde een stukje gereden, waarbij eigenlijk alles goed aanvoelde, met uitzondering van de remmen. Bij echt hard remmen (noodstop) trekt de auto nogal naar rechts. Is wel in bedwang te houden, maar in combinatie met de visuele staat van de remschijven denk ik dat een nieuw setje schijven geen overbodige luxe zal zijn. Volgens de heren had de Bilprovning er geen aanmerkingen op gemaakt.
Koopcontractje ingevuld, autopapieren gekregen, centjes gegeven en klaar is Kees.
Maar we mochten niet opweg voordat we een 12-pack colablikjes in ontvangst hadden genomen, een fles water voor het koelsysteem, voor als'ie warm zou worden, hmmm dacht ik weer, er nog een foto gemaakt werd van auto en nieuwe eigenaar en we nog een geluksmuntje voor in de auto meekregen.
Om een lang verhaal kort te maken; we zijn teruggereden met een stop in Varberg bij vrienden, in Hmaburg een hotel genomen en vandaag in bijna uitsluitend file-verkeer thuis aangekomen.
De auto rijdt super, heeft geen druppel olie verbruikt en een bezine verbruik van ruim 1 op 12 valt me ook lang niet tegen.
In een volgend bericht zal ik wat foto's plaatsen, nu eerst even een goede nacht maken in mn eigen bed.
Hein Scheffer<br /><br />245GL '82 wit<br />XR1200 '09 oranje