Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
Goedenavond,
Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen. Echter ben ik dik tevreden met mijn 244 op benzine dus zat te zoeken naar een middenweg.
Uiteraard kom je dan op een 240 D6.
Mijn vraag is hoe die autos onder doen aan een B21e qua prestaties. Ik mag graag wat inhaalruimte overhouden en ben bang dat een D6 dat niet echt levert.
Iemand die mij daar op kan andwoorden?
Oh en zijn die D24 evt makkelijk op te voeren? Just in case
Berichten: 87
Topics: 18
Lid sinds: Oct 2014
Yezzz schreef:Goedenavond,
Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen. Echter ben ik dik tevreden met mijn 244 op benzine dus zat te zoeken naar een middenweg.
Uiteraard kom je dan op een 240 D6.
Mijn vraag is hoe die autos onder doen aan een B21e qua prestaties. Ik mag graag wat inhaalruimte overhouden en ben
bang dat een D6 dat niet echt levert.
Iemand die mij daar op kan andwoorden? De diesel is (voor die tijd) erg snel in het gebied tussen 60 en 100km/h.
Oh en zijn die D24 evt makkelijk op te voeren? Just in case
Ik heb er nog een in de aanbieding, momenteel in restauratie, bij de Volvo-werkplaats...de link bij dezen:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/287...asrc=st|as
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Verbruik diesel 1 op 13?
Benzine 1 op 10
Lpg 1 op 9
Als je toch gaat ombouwen dan zou ik gaan voor een b230 op lpg
Vlotter dan wat je nu hebt en zeker sneller dan de d6
Maar niet waar je om gevraagd hebt.
De d6 opvoeren?
Hang er een late in uit een 7 of 9 serie met turbo en intercooler.
Opvoeren kan dan ook.
Op de volvo700vereniging staat het beschreven.
Levensduur onbekend, wel roken als een oude benz.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Voor 1 op 13 moet je wel een erg rustige rijder zijn. Als je behoorlijk "sportief" rijdt is 1 op 10 meer realistisch.
Berichten: 76
Topics: 19
Lid sinds: Jun 2016
Jerry schreef:Verbruik diesel 1 op 13?
Benzine 1 op 10
Lpg 1 op 9
Als je toch gaat ombouwen dan zou ik gaan voor een b230 op lpg
Vlotter dan wat je nu hebt en zeker sneller dan de d6
Maar niet waar je om gevraagd hebt.
De d6 opvoeren?
Hang er een late in uit een 7 of 9 serie met turbo en intercooler.
Opvoeren kan dan ook.
Op de volvo700vereniging staat het beschreven.
Levensduur onbekend, wel roken als een oude benz.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Zat nog niet zo zeer naar ombouwen te kijken maar naar een andere Volvo haha. Maar diesel is om meerdere redenen aardig meer rendabel voor mij dan LPG... Overigens rijd mijn benzine 1 op 9 of soms minder:ohwell:
Berichten: 87
Topics: 18
Lid sinds: Oct 2014
volvo240glt schreef:rekening houden met milieu zones etc zou ik niet gaan voor 240 diesel.
traag en niet echt heel veel zuiniger.
diesel erbij kopen en240 in de goedkope belastingregeling doen
"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃ
ren, en daardoor nÃ
geren, en rÃ
geren: king of the road, en niet OFF the road:dance:
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
244dl schreef:"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃren, en daardoor nÃgeren, en rÃgeren: king of the road, en niet OFF the road:dance:
Vind ik leuk 👍
Helemaal mee eens, maar als je toch de keuze hebt dan Is lpg goedkoper met meer vermogen en minder onderhoud plus de motor gaat langer mee.
En veel schoner dan de d6.
Nog een optie is om lpg bij te mengen bij de d6.
Dat is meer vermogen en schonere verbranding, wat meteen betekent datie zuiniger word.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
6 December 2016, 12:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2016, 12:55 door jos245.)
Ik heb onlangs voor iemand een diesel omgebouwd naar benzine+LPG.
Die man voorzag problemen in de nabije toekomst met het rijden in een oude dieselauto in verband met veranderende milieuwetgeving (geen toegang meer tot stadscentrum of andere ontmoedigende maatregelen).
Je kunt zeggen "de pot op met de milieuzones" , maar het is uiteindelijk de politiek die de wetgeving maakt. Daar kun je als burger jezelf naar schikken of de wet overtreden. En dat is met de hoogte van de boetes van tegenwoordig ook niet echt interessant meer.
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
244dl schreef:"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃren, en daardoor nÃgeren, en rÃgeren: king of the road, en niet OFF the road:dance:
Ha.. Maar er zijn er al zat op de bon geslingerd. Dus roepen je kunt de pot op geeft geen bescherming tegen de blauwe brieven.
Maarruhh... Ik sluit me aan bij de gedachte om naar LPG te gaan. Op LPG haal je met gemak 1:9 met redelijk normaal weggedrag en een beetje aandacht aan de motor geven (kop even los en compressie tikkie verhogen), Injectie/damp gas, LH erbij met een ktije van de jongens uit Limburg (Wessem).
Die diesel van de 240 hoorde eigenlijk helemaal niet in die auto.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Yezzz schreef:Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen.
Voordat je nog meer "neem toch gewoon een b230, lh2.4 en lpg"-antwoorden krijgt... wat was het rekensommetje dat je gedaan hebt? Met welke factoren moest je rekening houden?