Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzine naar Diesel?!
#1
Goedenavond,

Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen. Echter ben ik dik tevreden met mijn 244 op benzine dus zat te zoeken naar een middenweg.
Uiteraard kom je dan op een 240 D6.
Mijn vraag is hoe die autos onder doen aan een B21e qua prestaties. Ik mag graag wat inhaalruimte overhouden en ben bang dat een D6 dat niet echt levert.
Iemand die mij daar op kan andwoorden?

Oh en zijn die D24 evt makkelijk op te voeren? Just in case Smile
Antwoord
#2
Yezzz schreef:Goedenavond,

Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen. Echter ben ik dik tevreden met mijn 244 op benzine dus zat te zoeken naar een middenweg.
Uiteraard kom je dan op een 240 D6.
Mijn vraag is hoe die autos onder doen aan een B21e qua prestaties. Ik mag graag wat inhaalruimte overhouden en ben
bang dat een D6 dat niet echt levert.
Iemand die mij daar op kan andwoorden? De diesel is (voor die tijd) erg snel in het gebied tussen 60 en 100km/h.

Oh en zijn die D24 evt makkelijk op te voeren? Just in case Smile
Ik heb er nog een in de aanbieding, momenteel in restauratie, bij de Volvo-werkplaats...de link bij dezen:http://ww3.autoscout24.nl/classified/287...asrc=st|as
Antwoord
#3
Verbruik diesel 1 op 13?
Benzine 1 op 10
Lpg 1 op 9
Als je toch gaat ombouwen dan zou ik gaan voor een b230 op lpg
Vlotter dan wat je nu hebt en zeker sneller dan de d6
Maar niet waar je om gevraagd hebt.
De d6 opvoeren?
Hang er een late in uit een 7 of 9 serie met turbo en intercooler.
Opvoeren kan dan ook.
Op de volvo700vereniging staat het beschreven.
Levensduur onbekend, wel roken als een oude benz.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
Voor 1 op 13 moet je wel een erg rustige rijder zijn. Als je behoorlijk "sportief" rijdt is 1 op 10 meer realistisch.
Antwoord
#5
Jerry schreef:Verbruik diesel 1 op 13?
Benzine 1 op 10
Lpg 1 op 9
Als je toch gaat ombouwen dan zou ik gaan voor een b230 op lpg
Vlotter dan wat je nu hebt en zeker sneller dan de d6
Maar niet waar je om gevraagd hebt.
De d6 opvoeren?
Hang er een late in uit een 7 of 9 serie met turbo en intercooler.
Opvoeren kan dan ook.
Op de volvo700vereniging staat het beschreven.
Levensduur onbekend, wel roken als een oude benz.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk

Zat nog niet zo zeer naar ombouwen te kijken maar naar een andere Volvo haha. Maar diesel is om meerdere redenen aardig meer rendabel voor mij dan LPG... Overigens rijd mijn benzine 1 op 9 of soms minder:ohwell:
Antwoord
#6
volvo240glt schreef:rekening houden met milieu zones etc zou ik niet gaan voor 240 diesel.
traag en niet echt heel veel zuiniger.
diesel erbij kopen en240 in de goedkope belastingregeling doen
"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃren, en daardoor nÃgeren, en rÃgeren: king of the road, en niet OFF the road:dance:
Antwoord
#7
244dl schreef:"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃren, en daardoor nÃgeren, en rÃgeren: king of the road, en niet OFF the road:dance:
Vind ik leuk 👍
Helemaal mee eens, maar als je toch de keuze hebt dan Is lpg goedkoper met meer vermogen en minder onderhoud plus de motor gaat langer mee.
En veel schoner dan de d6.
Nog een optie is om lpg bij te mengen bij de d6.
Dat is meer vermogen en schonere verbranding, wat meteen betekent datie zuiniger word.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#8
Ik heb onlangs voor iemand een diesel omgebouwd naar benzine+LPG.
Die man voorzag problemen in de nabije toekomst met het rijden in een oude dieselauto in verband met veranderende milieuwetgeving (geen toegang meer tot stadscentrum of andere ontmoedigende maatregelen).

Je kunt zeggen "de pot op met de milieuzones" , maar het is uiteindelijk de politiek die de wetgeving maakt. Daar kun je als burger jezelf naar schikken of de wet overtreden. En dat is met de hoogte van de boetes van tegenwoordig ook niet echt interessant meer.
Antwoord
#9
244dl schreef:"Ze" kunnen de pot op met hun milieuzones! Ook diesels hebben niet voor niets (ooit) formeel een toelating gekregen op Neerlands wegen, op álle wegen dus. Massaal negÃren, en daardoor nÃgeren, en rÃgeren: king of the road, en niet OFF the road:dance:

Ha.. Maar er zijn er al zat op de bon geslingerd. Dus roepen je kunt de pot op geeft geen bescherming tegen de blauwe brieven.

Maarruhh... Ik sluit me aan bij de gedachte om naar LPG te gaan. Op LPG haal je met gemak 1:9 met redelijk normaal weggedrag en een beetje aandacht aan de motor geven (kop even los en compressie tikkie verhogen), Injectie/damp gas, LH erbij met een ktije van de jongens uit Limburg (Wessem).

Die diesel van de 240 hoorde eigenlijk helemaal niet in die auto.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#10
Yezzz schreef:Gister ben ik wat aan het rekenen gegaan en kwam tot de conclussie dat een diesel mij flink zou kunnen schelen.

Voordat je nog meer "neem toch gewoon een b230, lh2.4 en lpg"-antwoorden krijgt... wat was het rekensommetje dat je gedaan hebt? Met welke factoren moest je rekening houden?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf advies XC90 2.5 benzine Bane_87 0 109 7 September 2024, 05:48
Laatste bericht: Bane_87
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 991 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  Project 940-electric: laat je 940 ombouwen naar elektrisch! Hein77 4 6.743 11 October 2018, 17:58
Laatste bericht: Bostel
  Diesel (S70 tdi) motor vervangen met benzine Volvo S70 11 7.946 3 May 2018, 22:59
Laatste bericht: Volvo S70
  Verkoop op LPG of benzine? Drk 7 6.532 6 September 2015, 22:46
Laatste bericht: Arn02
  Vakantierit naar de bergen TransferSmout 13 12.285 27 August 2015, 13:34
Laatste bericht: TransferSmout
  Aankooptips V70 Diesel Giedioot 4 7.422 18 March 2015, 14:40
Laatste bericht: Giedioot
  Moderne inspuiting benzine schadelijker dan diesel ZOAB 1 2.857 16 May 2014, 18:16
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Verhuizing naar Atlanta USA. Verhaaf 2 3.499 5 November 2012, 13:37
Laatste bericht: Verhaaf
  Op zoek naar een 240 Estate automaat van na 1990 matthijs 24 14.235 20 August 2012, 08:57
Laatste bericht: matthijs

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)