30 June 2009, 11:40
Ik bedoelde dat de naaldhouder vlak met de schuif moet. Mooi dat-ie nog vast ging. B2AF is de naald voor enkele Stromberg tot 1970, B1CC van 1971 tot 1976. B1BE is voor de dubb Stromberg op de B30 (Volvo 164). Maar goed, hij loopt erop, Volvo's zijn niet veeleisend.
Dat kastje is de temperatuur compensator, er horen twee O ringetjes nog bij, zo niet geeft-ie een hoop valse lucht. Daarvoor zit de CO stelschroef, net zo'n waardeloos ding. Allebei krijgen ze lucht via een boring aan de filterkant.
Het gat voor die temp comp kan je gerust dichten met een rubber stopje of zo. De oudere Strombergs hadden geen CO en geen temp comp kastje, zie het als primitieve emissie reductie apparaatjes.
Die revisie zou ik met een korreltje zout nemen, ik denk dat ze de dubbele carb eraf gehaald hebben om te verpatsen, een willekeurige Stromberg erop gezet en dat was het.
De hoeveelheid olie die zo te zien langs de carterventilatie omhoog komt hoort niet bij een gereviseerde motor.
Dat kastje is de temperatuur compensator, er horen twee O ringetjes nog bij, zo niet geeft-ie een hoop valse lucht. Daarvoor zit de CO stelschroef, net zo'n waardeloos ding. Allebei krijgen ze lucht via een boring aan de filterkant.
Het gat voor die temp comp kan je gerust dichten met een rubber stopje of zo. De oudere Strombergs hadden geen CO en geen temp comp kastje, zie het als primitieve emissie reductie apparaatjes.
Die revisie zou ik met een korreltje zout nemen, ik denk dat ze de dubbele carb eraf gehaald hebben om te verpatsen, een willekeurige Stromberg erop gezet en dat was het.
De hoeveelheid olie die zo te zien langs de carterventilatie omhoog komt hoort niet bij een gereviseerde motor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969