29 June 2009, 21:59
Die zwarte aanslag op de schuif is normaal in elk geval. Vette meuk tussen filter en carb niet echt. Dit lijkt wel olie uit het carter wat via die tuinslang op het luchtfilterhuis de carb in geperst wordt. Kan ook dat het een tijd niet is schoongemaakt.
Het is ook wel normaal dat daar een stukje draadeind zit maar niet dat het eruit valt. Het houdt de naald op zijn plek. Ja, nu ik nog eens kijk hangt de naald zeker een milimeter te laag, dus los in de schuif. Niet goed. Die naald ziet er op het oog niet slecht uit, je kan hem tussen je vingers rollen of-ie nog rond is.
Bougie is wel schoon maar de elektrode ziet er wat afgerond uit (vage foto). Kan je beter vernieuwen maar verwacht er niet teveel van.
Sproeierhoogte ziet er normaal uit.
Als het goed is kwam er ook een lange veer uit?
Je moet het membraan met respect behandelen (tenzij je een reserve klaar hebt liggen). Verder heeft de membraan een nokje wat in een uitsparing in carb moet vallen als je hem weer terug zet. Die twee gaten in de schuivende cilinder horen aan de motorkant. Zoniet membraan verdraaien.
Wat ik me afvraag, zit de gasklep wel goed erin, en bijna dicht als je stationair draait?
Het is ook wel normaal dat daar een stukje draadeind zit maar niet dat het eruit valt. Het houdt de naald op zijn plek. Ja, nu ik nog eens kijk hangt de naald zeker een milimeter te laag, dus los in de schuif. Niet goed. Die naald ziet er op het oog niet slecht uit, je kan hem tussen je vingers rollen of-ie nog rond is.
Bougie is wel schoon maar de elektrode ziet er wat afgerond uit (vage foto). Kan je beter vernieuwen maar verwacht er niet teveel van.
Sproeierhoogte ziet er normaal uit.
Als het goed is kwam er ook een lange veer uit?
Je moet het membraan met respect behandelen (tenzij je een reserve klaar hebt liggen). Verder heeft de membraan een nokje wat in een uitsparing in carb moet vallen als je hem weer terug zet. Die twee gaten in de schuivende cilinder horen aan de motorkant. Zoniet membraan verdraaien.
Wat ik me afvraag, zit de gasklep wel goed erin, en bijna dicht als je stationair draait?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969