26 June 2009, 20:49
De Stromberg heeft natuurlijk geen chokeklep maar een rond schijfje met groter wordende gaatjes die meer of minder benzine direct op laten stijgen.
Dat kan je er best afhalen en bekijken, zit geen pakking tussen of niks, alleen een veertje poingt door de kamer. Ik denk ook niet dat er wat aan dat dingetje mankeert zo simpel is het.
Ik vind ook dat je best de carburateur eraf kan halen en uit elkaar schroeven, hij valt echt niet onder je handen in 1000 stukjes. De pakkingen heb ik altijd kunnen hergebruiken. Zo niet waren ze toch al stuk, kan je een nieuwe knippen van pakkingpapier, leuk werkje voor als het buiten regent.
Beetje benzinedamp mag er wel omheen hangen, 't is een redelijk open systeem. Vooral de aansluiting op het luchtfilterhuis wil nooit lekker vlak afsluiten.
Vaak is de vlotter los van z'n asje en dobbert maar wat door de vlotterkamer zonder de toevoer effectief te stoppen. Dop heeft een filmpje van de gevolgen (benzine spuit eruit). Of de vlotterhoogte is fout, staat allemaal in de Service Manuals op http://www.amazonpictures.se
Oh ja, nog zo'n lekkere constructie is de enorme plastic plug en O ring die onderin de vlotterkamer afsluiten. Dat is toch vragen om moeilijkheden, kan gewoon niet goed blijven gaan, wie verzint zoiets?
Dat kan je er best afhalen en bekijken, zit geen pakking tussen of niks, alleen een veertje poingt door de kamer. Ik denk ook niet dat er wat aan dat dingetje mankeert zo simpel is het.
Ik vind ook dat je best de carburateur eraf kan halen en uit elkaar schroeven, hij valt echt niet onder je handen in 1000 stukjes. De pakkingen heb ik altijd kunnen hergebruiken. Zo niet waren ze toch al stuk, kan je een nieuwe knippen van pakkingpapier, leuk werkje voor als het buiten regent.
Beetje benzinedamp mag er wel omheen hangen, 't is een redelijk open systeem. Vooral de aansluiting op het luchtfilterhuis wil nooit lekker vlak afsluiten.
Vaak is de vlotter los van z'n asje en dobbert maar wat door de vlotterkamer zonder de toevoer effectief te stoppen. Dop heeft een filmpje van de gevolgen (benzine spuit eruit). Of de vlotterhoogte is fout, staat allemaal in de Service Manuals op http://www.amazonpictures.se
Oh ja, nog zo'n lekkere constructie is de enorme plastic plug en O ring die onderin de vlotterkamer afsluiten. Dat is toch vragen om moeilijkheden, kan gewoon niet goed blijven gaan, wie verzint zoiets?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969