23 June 2009, 13:06
Het klinkt als ontsteking. Heb je de speling op de as van de ontseking als eens gecontrolleerd? Zit de bodemplaat in de onsteking deugdelijk vast? Geen gescheurd spruitstuk? Nokkenas niet ingelopen op de 3e cilinder? Al eens een andere bobinen geprobeert, die slaan na een jaar of 10 door of worden in ieder geval slechter en hij heeft een goede vonk
o zo hard nodig. Elektronische onsteking (1x inbouwen en nooit meer naar kijken, meer vermogen, zuiniger, een beetje speling op de as maakt niets uit) De "wieltjes"op je bouchies zitten goed vast? Vooral niet van die "radio-ontstoring" doppen gebruiken! Zijn de kabels nog in orde? Geen scheurtje in de verdeelkap? Carburateur in orde? Beweegt het zuigertje geheel op en neer, is de naald niet ingelopen? Is het rubberen diaphragma nog heel? Bij starten op benzine, kan de choke maximaal open of gaat ie nog helemaal dicht? Werkt de klep in de luchtfilter-aanzuigbuis nog, zit het bi-metaal los?
o zo hard nodig. Elektronische onsteking (1x inbouwen en nooit meer naar kijken, meer vermogen, zuiniger, een beetje speling op de as maakt niets uit) De "wieltjes"op je bouchies zitten goed vast? Vooral niet van die "radio-ontstoring" doppen gebruiken! Zijn de kabels nog in orde? Geen scheurtje in de verdeelkap? Carburateur in orde? Beweegt het zuigertje geheel op en neer, is de naald niet ingelopen? Is het rubberen diaphragma nog heel? Bij starten op benzine, kan de choke maximaal open of gaat ie nog helemaal dicht? Werkt de klep in de luchtfilter-aanzuigbuis nog, zit het bi-metaal los?