16 June 2009, 20:59
Citaat:en er komen plofjes uit de auspuff gewoon rijden op benzine gaat wel aardig alleen af en toe wat lichte schokjes voelbaar.
Bekend verschijnsel bij mijn B21ET.
Loopt alleen maar mooi als het CO op een veel te hoge waarde staat (stationair)
Ik trek ook weleens de constructie van de carterventilatie in twijfel.
Deze komt namelijk na de luchtweger erbij (voor de turbo).
De lucht/gasstroom door de cart.vent.slang is afhankelijk van de motorbelasting.
De verhouding brandstof/lucht kan dus nooit ideaal zijn omdat het teveel -of te weinig lucht niet gemeten wordt door de luchtweger.
Bij een gewoon "E" blok met K-jet zit de slang voor de luchtweger en wordt dus altijd een juiste
luchthoeveelheid gemeten.
Ik denk dat het CO van een B21ET alleen met een rollenbank goed afgesteld kan worden.
Of een wideband monteren en kijken wat ie doet onder belaste omstandigheden.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.