13 April 2009, 15:06
Was het ff zat. 3 Weken niets gedaan. Maar met het huidige weer is het zonde om niet een buitenactiviteit te doen dus maar onder de auto gekropen. Eerst Eric z'n stabilisatorstang gemonteerd. Dit liet op zich wachten. De achterste boutjes, waarmee de stang aan de draagarm wordt geschroefd braken af toen ik ze wilde verwijderen voor een schoonmaakactie van de stang. Bij de dealer besteld, en dat duurde ruim een week omdat ze uit het beroemde Volvo-museum in Zweden moesten komen. En dat kost dan ook nog eens..... ââ¬3,35 ;D Het is een soort slotbout: Een platte kop (omdat ze tussen de draagarm en het bevestigingsplaatje moeten worden geschoven) en daar direct achter een vierkant deel, dat zorgt dat ze niet meedraaien als de moer erop gaat. Montage was toen een eitje. Omdat de dempers in november zijn vervangen en ik de onderste bevestigingsbouten in het kopervet heb gezet waren die zo los. Inclusief auto op bokjes en demontage / montage wielen binnen het uur. Ik heb er al mee gereden. EÃÂn van de vervelende eigenschappen van deze auto was, als je op een lange doordraaier op de snelweg met flinke snelheid over een "scherpe" hobbel reed, de auto enorm begon te zwabberen. Dat heeft me al eens een zweetmomentje opgeleverd. Ik heb die situatie bewust opgezocht, en dat zwabberen is nagenoeg verdwenen. Dat is al erg prettig!! Nog niet geladen gereden, daar verwacht ik het meeste van. Duurt nog een week of 3.
Harde volvo
:
[img width=750 height=600]http://img41.imageshack.us/img41/561/hpim0018.jpg[/img]
Ik heb het trucje door: eerst het plaatje verkleinen naar 640 / 512,dan pas uploaden. Probleem opgelost en normaal formaatje foto.
Vorige week ook de EezyBleed binnen gekregen. Wat een sensatie!! (Bijna) alle problemen binnen een kwartier opgelost. Het gekke was, dat ik achter weinig aan de remmen heb gedaan maar dat het probleem dus links achter bleek te zitten. Nadat het systeem op druk was gezet, bleek er bij opening van de nippel geen vloeistof uit te komen. Met het spul op druk een keer het pedaal ingetrapt (Dom, maar dat komt zo) en het gevoel hebben alsof ik in pudding aan het roeren was. Een tweede keer trappen en toen voelde het normaal aan, en dat er ook vloeistof verplaatst werd. Er stroomde daarna ook vloeistof uit de nippel. De leiding even helemaal door laten lopen (idd ook lucht mee) en daarna een lekker hard pedaal. Dat dus langzaam wegzakt als je er druk op houdt.... vervelenda, HRC lekt dus. Had ik het maar niet helemaal in moeten trappen.
Vervanging / revisie HRC zetten we erbij op het lijstje voor de zomer. Ik ga me echt 2 weken bezig kunnen houden.
Harde volvo

[img width=750 height=600]http://img41.imageshack.us/img41/561/hpim0018.jpg[/img]
Ik heb het trucje door: eerst het plaatje verkleinen naar 640 / 512,dan pas uploaden. Probleem opgelost en normaal formaatje foto.
Vorige week ook de EezyBleed binnen gekregen. Wat een sensatie!! (Bijna) alle problemen binnen een kwartier opgelost. Het gekke was, dat ik achter weinig aan de remmen heb gedaan maar dat het probleem dus links achter bleek te zitten. Nadat het systeem op druk was gezet, bleek er bij opening van de nippel geen vloeistof uit te komen. Met het spul op druk een keer het pedaal ingetrapt (Dom, maar dat komt zo) en het gevoel hebben alsof ik in pudding aan het roeren was. Een tweede keer trappen en toen voelde het normaal aan, en dat er ook vloeistof verplaatst werd. Er stroomde daarna ook vloeistof uit de nippel. De leiding even helemaal door laten lopen (idd ook lucht mee) en daarna een lekker hard pedaal. Dat dus langzaam wegzakt als je er druk op houdt.... vervelenda, HRC lekt dus. Had ik het maar niet helemaal in moeten trappen.
Vervanging / revisie HRC zetten we erbij op het lijstje voor de zomer. Ik ga me echt 2 weken bezig kunnen houden.
`88 245, B230K, M47