22 March 2009, 20:08
Nogal een off-day vandaag. Goed begonnen, maar de afsluiter.....
Gisteren de stoelen terug gezet. Veerprobleem zo opgelost:
![[Afbeelding: hpim0010.jpg]](http://img520.imageshack.us/img520/2540/hpim0010.jpg)
Dit in de volle zon (eindelijk....) en zo er achter komen dat de bekleding van de voorstoelen er weer lekker fris uitziet en dat ik zo'n wasbeurt eigenlijk ook op de achterbank moet uitvoeren, wil ik de kleuren weer gelijktrekken. En dan de deurpanelen....... Ik zie mezelf die echt nog niet kaalmaken, zodat ik die ook kan wassen. Ook begonnen met in de was zetten, maar daar is het eigenlijk nog te koud voor. De was wil niet lekker drogen, waardoor uitwrijven meer op nasmeren lijkt. Nu dus een glimmende motorkap waarbij de rechterhelft een mooie diepblauwe glans heeft, en de linkerhelft daar op achterblijft. Is net een tint lichter. *Het werd met de minuut kouder, dus daar ging het mis.)
Remmen ontlucht vandaag. Gaat nu een stuk beter. Meteen maar even doorgetrapt. zodat vrijwel de volledige remolie vervangen is. Moet naar achter nog doen, maar dat koppel ik aan de montage van de stabilisatorstang van Eric. Daar brak een boutje van af, zodat ik eerst langs de dealer moet. Is een apart geval met een platte kop en een vierkant deel daaronder zodat hij bij montage niet meedraait.
Mijn deursluiters (die kunststof stiften die boven uit je deurpaneel steken) braken bij mij spontaan af. Daar hoefde ik ze niet voor aan te raken, gewoon met de sleutel de deur open draaien en de bovenste helft door de auto zien vliegen. Daar moest dus wat anders voor komen. 3 Weken geleden bij Volvo-Klassiekers.nl in Moergestel geweest voor o.a. de schijven en die stiften meteen mee willen nemen. Da's jammer, alleen voor de Amazon en die zijn langer en nog boller. Dat wilde ik niet, dus meteen bij European Tuning langs geweest om daar de aluminium versie te halen voor de 850. Die zouden ook op de 240 passen. Marc had ze in het zwart alleen met R-logo, maar da's niets dat een zwarte stift niet op kan lossen. Vlekkeloos passen doen ze dus niet. De ring die in het deurpaneel hoort heeft een grotere diameter en dus moet het gat geruimd worden. Is staal, dus de Dremel erin. (De diameter van de stiften is ook groter, dus passen ze niet door de originele ringen) Daarna de draadeinden waar de stiften op geschroefd moeten worden ingekort, anders steken de stiften met de onderkant boven de ringen uit. Nou heb ik (nog) geen centrale deurvergrendeling, dus ze moesten boven het paneel uit blijven steken. Het resultaat:
![[Afbeelding: hpim0015.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/2040/hpim0015.jpg)
En op slot:
![[Afbeelding: hpim0016.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/6895/hpim0016.jpg)
Komt de CDV, dan kort ik de draadeinden nog wat verder in, zodat ze op slot gelijk met de ringen komen te liggen. Wel fraai......
Maar toen......
Ik heb vrijwel nooit mijn deuren aan de rechterkant open. De auto is gekocht als pakezel en daar wordt hij het meest voor gebruikt. Omdat de panelen van alle deuren af moesten kwam ik wat dingetjes tegen die m'n humeur redelijk naar beneden haalde >
Dorpel rechts voor...
![[Afbeelding: hpim0012.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/6264/hpim0012.jpg)
En rechts achter...
![[Afbeelding: hpim0011.jpg]](http://img520.imageshack.us/img520/7475/hpim0011.jpg)
Links achter gek genoeg niets.... maar dat komt omdat het water daar blijkbaar in de deur blijft staan...
![[Afbeelding: hpim0013.jpg]](http://img297.imageshack.us/img297/7762/hpim0013.jpg)
Links voor al in de roestomzetter gezet, maar blijkbaar niet goed genoeg schoongemaakt.
![[Afbeelding: hpim0014.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/2684/hpim0014.jpg)
En zo breng ik waarschijnlijk mijn zomervakantie op de stoep door :-X Ik had de dorpels onder voor de wielkasten al op het programma staan maar dat programma is nu fors uitgebreid. Overigens had ik de deurpanelen al teruggezet voordat ik op het lumineuze idee kwam foto's te maken dus de onderkant van de deuren zijn niet vereeuwigd. Neem maar van mij aan dat het me verbaast dat de deurrubbers er niet spontaan vanaf vallen.....
Wordt waarschijnlijk vervolgd....
Gisteren de stoelen terug gezet. Veerprobleem zo opgelost:
![[Afbeelding: hpim0010.jpg]](http://img520.imageshack.us/img520/2540/hpim0010.jpg)
Dit in de volle zon (eindelijk....) en zo er achter komen dat de bekleding van de voorstoelen er weer lekker fris uitziet en dat ik zo'n wasbeurt eigenlijk ook op de achterbank moet uitvoeren, wil ik de kleuren weer gelijktrekken. En dan de deurpanelen....... Ik zie mezelf die echt nog niet kaalmaken, zodat ik die ook kan wassen. Ook begonnen met in de was zetten, maar daar is het eigenlijk nog te koud voor. De was wil niet lekker drogen, waardoor uitwrijven meer op nasmeren lijkt. Nu dus een glimmende motorkap waarbij de rechterhelft een mooie diepblauwe glans heeft, en de linkerhelft daar op achterblijft. Is net een tint lichter. *Het werd met de minuut kouder, dus daar ging het mis.)
Remmen ontlucht vandaag. Gaat nu een stuk beter. Meteen maar even doorgetrapt. zodat vrijwel de volledige remolie vervangen is. Moet naar achter nog doen, maar dat koppel ik aan de montage van de stabilisatorstang van Eric. Daar brak een boutje van af, zodat ik eerst langs de dealer moet. Is een apart geval met een platte kop en een vierkant deel daaronder zodat hij bij montage niet meedraait.
Mijn deursluiters (die kunststof stiften die boven uit je deurpaneel steken) braken bij mij spontaan af. Daar hoefde ik ze niet voor aan te raken, gewoon met de sleutel de deur open draaien en de bovenste helft door de auto zien vliegen. Daar moest dus wat anders voor komen. 3 Weken geleden bij Volvo-Klassiekers.nl in Moergestel geweest voor o.a. de schijven en die stiften meteen mee willen nemen. Da's jammer, alleen voor de Amazon en die zijn langer en nog boller. Dat wilde ik niet, dus meteen bij European Tuning langs geweest om daar de aluminium versie te halen voor de 850. Die zouden ook op de 240 passen. Marc had ze in het zwart alleen met R-logo, maar da's niets dat een zwarte stift niet op kan lossen. Vlekkeloos passen doen ze dus niet. De ring die in het deurpaneel hoort heeft een grotere diameter en dus moet het gat geruimd worden. Is staal, dus de Dremel erin. (De diameter van de stiften is ook groter, dus passen ze niet door de originele ringen) Daarna de draadeinden waar de stiften op geschroefd moeten worden ingekort, anders steken de stiften met de onderkant boven de ringen uit. Nou heb ik (nog) geen centrale deurvergrendeling, dus ze moesten boven het paneel uit blijven steken. Het resultaat:
![[Afbeelding: hpim0015.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/2040/hpim0015.jpg)
En op slot:
![[Afbeelding: hpim0016.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/6895/hpim0016.jpg)
Komt de CDV, dan kort ik de draadeinden nog wat verder in, zodat ze op slot gelijk met de ringen komen te liggen. Wel fraai......
Maar toen......
Ik heb vrijwel nooit mijn deuren aan de rechterkant open. De auto is gekocht als pakezel en daar wordt hij het meest voor gebruikt. Omdat de panelen van alle deuren af moesten kwam ik wat dingetjes tegen die m'n humeur redelijk naar beneden haalde >

Dorpel rechts voor...
![[Afbeelding: hpim0012.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/6264/hpim0012.jpg)
En rechts achter...
![[Afbeelding: hpim0011.jpg]](http://img520.imageshack.us/img520/7475/hpim0011.jpg)
Links achter gek genoeg niets.... maar dat komt omdat het water daar blijkbaar in de deur blijft staan...
![[Afbeelding: hpim0013.jpg]](http://img297.imageshack.us/img297/7762/hpim0013.jpg)
Links voor al in de roestomzetter gezet, maar blijkbaar niet goed genoeg schoongemaakt.
![[Afbeelding: hpim0014.jpg]](http://img205.imageshack.us/img205/2684/hpim0014.jpg)
En zo breng ik waarschijnlijk mijn zomervakantie op de stoep door :-X Ik had de dorpels onder voor de wielkasten al op het programma staan maar dat programma is nu fors uitgebreid. Overigens had ik de deurpanelen al teruggezet voordat ik op het lumineuze idee kwam foto's te maken dus de onderkant van de deuren zijn niet vereeuwigd. Neem maar van mij aan dat het me verbaast dat de deurrubbers er niet spontaan vanaf vallen.....
Wordt waarschijnlijk vervolgd....
`88 245, B230K, M47