22 February 2009, 16:24
Ik heb zojuist de vlamdover eruit gehad en die zat idd behoorlijk vol met "mayonaise" Ook de beide dikke slangen waren inwendig goed vervuild. Of dit alle problemen oplost betwijfel ik, want het blok 'dampt' nog aardig als ik de pijl stok lostrek met draaiende motor.
Wat mij verder opviel is dat het kleine slangetje (vacuumslang) op de vlamdover, zo goed als dicht zat. Ik probeerde die door te blazen maar dat ging dus niet. Als ik de slang los haal (aan de spruitstukzijde) met draaiende motor dan merk ik wel dat er "aan gezogen wordt" Maar als die slang helemaal dicht zit, zal dat weinig nut hebben. Of is de doorvoer van deze slang zo dun, dat ik er zelf geen luchtdoorheen kan blazen, maar als er voldoende druk op staat, hij wel degelijk als vacuumslang fungeert..?
** update 14 april 2009**
voor de tweede keer de vlamdover eruit gehaald en nog eens goed schoongemaakt en ook de aanlsuitende slangen schoongemaakt inwendig. En het heel olie lek verhaal is bijna weg! komende dagen de kuip maar eens van binnen schoonmaken, want het hele motor compartiment is zo vet als friet, van al die olie. Bedankt voor al jullie wips en aanwijzingen.
Wat mij verder opviel is dat het kleine slangetje (vacuumslang) op de vlamdover, zo goed als dicht zat. Ik probeerde die door te blazen maar dat ging dus niet. Als ik de slang los haal (aan de spruitstukzijde) met draaiende motor dan merk ik wel dat er "aan gezogen wordt" Maar als die slang helemaal dicht zit, zal dat weinig nut hebben. Of is de doorvoer van deze slang zo dun, dat ik er zelf geen luchtdoorheen kan blazen, maar als er voldoende druk op staat, hij wel degelijk als vacuumslang fungeert..?
** update 14 april 2009**
voor de tweede keer de vlamdover eruit gehaald en nog eens goed schoongemaakt en ook de aanlsuitende slangen schoongemaakt inwendig. En het heel olie lek verhaal is bijna weg! komende dagen de kuip maar eens van binnen schoonmaken, want het hele motor compartiment is zo vet als friet, van al die olie. Bedankt voor al jullie wips en aanwijzingen.
240 Polar 1993 318.000 km<br />406 Hdif 2003 230.000km<br />FJR 1300 2003 42.000 KM<br />TDM 900 2002 40.000 Km