15 February 2009, 00:01
Mijn 240 uit januari 1993 heeft een carterdruk die veel te hoog is. Olie wordt dus ook continue door de keerringen geduwd en de auto lekt dus op straat. Bij de laatste beurt is een compressie test uitgevoerd en daaruit bleek dat de compressie (13, 13, 14, 14) voldoende was. Maar als ik bij draaiende motor de oliepeil stok los haal, dan lijkt het wel een klein schoorsteentje!
Nou heb ik nog even snel gekeken of bij de oliescheider kon komen, om de carterontluchting te bekijken, maar die zit zo goed verstopt onder het inlaat spruitstuk, da;s niet even iets voor de zaterdag middag.
Iemand van jullie ervaring met een dusdanig hoge carterdruk en wellicht wat tips om die carterontluchting te cheken? ???
Ik hou me aanbevolen, want ik vind het vervelend dat ik overal waar ik kom met deze prachtige auto, meteen een 15W40 handtekening achterlaat! ;D
groeten,
Martin
Nou heb ik nog even snel gekeken of bij de oliescheider kon komen, om de carterontluchting te bekijken, maar die zit zo goed verstopt onder het inlaat spruitstuk, da;s niet even iets voor de zaterdag middag.
Iemand van jullie ervaring met een dusdanig hoge carterdruk en wellicht wat tips om die carterontluchting te cheken? ???
Ik hou me aanbevolen, want ik vind het vervelend dat ik overal waar ik kom met deze prachtige auto, meteen een 15W40 handtekening achterlaat! ;D
groeten,
Martin
240 Polar 1993 318.000 km<br />406 Hdif 2003 230.000km<br />FJR 1300 2003 42.000 KM<br />TDM 900 2002 40.000 Km