12 February 2009, 23:08
uitwisselbaar zijn ze zeker.
latere assen zijn beter, sterker en de behuizing is een paar kg lichter geworden door de jaren heen. Let op met de stalen deksels, die willen nog al eens roesten. alu deksels zijn op 700/900 series te vinden. Een latere as met de km-teller pickup kan handig zijn wanneer je eens iets wil met een latere versnellingsbak zonder km-teller aansluiting, dan is de ombouw naar een M46/M47 in de toekomst aantrekkelijker.
een M45 auto kan volgens mij zelfs een 3.15:1 as onder zitten (icm B21A), die verhouding is niet makkelijk te vinden. Een as zal niet duur zijn, geen hond had interesse in de as van mijn 940 (die niet past in een 240).
kun je de originele as niet bijstellen?
latere assen zijn beter, sterker en de behuizing is een paar kg lichter geworden door de jaren heen. Let op met de stalen deksels, die willen nog al eens roesten. alu deksels zijn op 700/900 series te vinden. Een latere as met de km-teller pickup kan handig zijn wanneer je eens iets wil met een latere versnellingsbak zonder km-teller aansluiting, dan is de ombouw naar een M46/M47 in de toekomst aantrekkelijker.
een M45 auto kan volgens mij zelfs een 3.15:1 as onder zitten (icm B21A), die verhouding is niet makkelijk te vinden. Een as zal niet duur zijn, geen hond had interesse in de as van mijn 940 (die niet past in een 240).
kun je de originele as niet bijstellen?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni