19 January 2009, 19:07
een oliekoeker is dan zeker verstandig. elke koeler van een 2/7 serie turbo (benzine) werkt, maar er zijn wel eens wat verschillen. sommige latere 7 series hebben het filter met een arm naar achteren geplaatst, iets waarvoor bij een 240 meestal geen plaats is, maar dat hangt erg af van hoe de downpipe gemaakt is.
het motormanagement is relatief makkelijk om te bouwen naar turbo specificaties (ik dacht te herinneren dat het een relatief late 240 betreft). Het verplaatsen van de luchtmassameter zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op het mengsel. In ieder geval is het goed dat deze nu zit op de plek waar ie voor ontworpen is, voor de turbo. Het management ziet een verandering in luchtstroom natuurlijk wat minder snel met de LMM voor de turbo, misschien dat ie daardoor wat minder snel reageert.
waar zit de temperatuursensor? wat voor type is het? er hoort volgens mij een 150C sensor in. zet je er een 120C sensor op (zoals bijv voor koelwater gebruikt is), dan geeft de meter 150 aan als de sensor 120 ziet. Maar daar los van, turbo zou ik met oliekoeler rijden.
de computers van een 740/940 van my 1990 en verder werken, zolang het niet de laatste 940 versie is met immobiliser (is ook op te lossen maar dat is onnodig). Injectoren+ voorweerstanden van een turbo. dat is eigenlijk genoeg. Injectoren van een 850 t5 gaan ook en hebben geen weerstanden nodig.
Het kan dat met de juiste turbo computers (en injectoren) de motor wat minder krachtig is, omdat de ontsteking minder vervroeging krijgt. van de andere kant kan de motor ook weer meer power hebben doordat deze de juiste hoeveelheid brandstof krijgt... voor de veiligheid is het turbo spul in ieder geval beter.
het motormanagement is relatief makkelijk om te bouwen naar turbo specificaties (ik dacht te herinneren dat het een relatief late 240 betreft). Het verplaatsen van de luchtmassameter zou eigenlijk geen invloed moeten hebben op het mengsel. In ieder geval is het goed dat deze nu zit op de plek waar ie voor ontworpen is, voor de turbo. Het management ziet een verandering in luchtstroom natuurlijk wat minder snel met de LMM voor de turbo, misschien dat ie daardoor wat minder snel reageert.
waar zit de temperatuursensor? wat voor type is het? er hoort volgens mij een 150C sensor in. zet je er een 120C sensor op (zoals bijv voor koelwater gebruikt is), dan geeft de meter 150 aan als de sensor 120 ziet. Maar daar los van, turbo zou ik met oliekoeler rijden.
de computers van een 740/940 van my 1990 en verder werken, zolang het niet de laatste 940 versie is met immobiliser (is ook op te lossen maar dat is onnodig). Injectoren+ voorweerstanden van een turbo. dat is eigenlijk genoeg. Injectoren van een 850 t5 gaan ook en hebben geen weerstanden nodig.
Het kan dat met de juiste turbo computers (en injectoren) de motor wat minder krachtig is, omdat de ontsteking minder vervroeging krijgt. van de andere kant kan de motor ook weer meer power hebben doordat deze de juiste hoeveelheid brandstof krijgt... voor de veiligheid is het turbo spul in ieder geval beter.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

