19 January 2009, 18:37
Bedankt voor de waardevolle reacties.
Ik merk uit de reacties, dat de temperatuur veel te hoog is. Omdat ik een omgebouwde 200F motor heb, vraag ik me dan ook af of er wel een oliekoeler op zit. Zit die wel in een 200F motor. De turbo die er nu opzit is van een 740 en die is niet (water)gekoeld.
Ik heb ook gehoord dat het mengsel te arm is, wat dan weer zou komen doordat er niet de goede turboinjectoren op zitten. Laatst heb ik de lmm laten verplaatsen. Hij zat eerst na de intercooler en nu zit hij aan de andere kant tussen het luchtfilter en de turbo waar hij voort te zitten. Alleen merk ik nu dat de turbo langzamer aanspreekt wat volgens de monteur komt doordat het mensel te arm is.
Volgens hem kan het te arme mensel leiden tot een vehoogde motortemperatuur en dus ook een te hoge olietemperatuur?
Als de olietemperatuur inderdaad te hoog is met zo'n 130 graden, is het dan wel verstandig om ermee te gaan rijden?
Moet er dan geen oliekoeler worden gemonteerd?
groeten,
Peter van Doornum
Ik merk uit de reacties, dat de temperatuur veel te hoog is. Omdat ik een omgebouwde 200F motor heb, vraag ik me dan ook af of er wel een oliekoeler op zit. Zit die wel in een 200F motor. De turbo die er nu opzit is van een 740 en die is niet (water)gekoeld.
Ik heb ook gehoord dat het mengsel te arm is, wat dan weer zou komen doordat er niet de goede turboinjectoren op zitten. Laatst heb ik de lmm laten verplaatsen. Hij zat eerst na de intercooler en nu zit hij aan de andere kant tussen het luchtfilter en de turbo waar hij voort te zitten. Alleen merk ik nu dat de turbo langzamer aanspreekt wat volgens de monteur komt doordat het mensel te arm is.
Volgens hem kan het te arme mensel leiden tot een vehoogde motortemperatuur en dus ook een te hoge olietemperatuur?
Als de olietemperatuur inderdaad te hoog is met zo'n 130 graden, is het dan wel verstandig om ermee te gaan rijden?
Moet er dan geen oliekoeler worden gemonteerd?
groeten,
Peter van Doornum
olvo 245Turbo

