4 January 2009, 21:16
Klinkt inderdaad als een defecte spanningsregelaar. Ik zou dat als allereerste even checken, en pas als tweede de dynamo. Die vaag oplichtende lampjes tonen aan dat de dynamo niet bijlaadt en dat stroom wordt onttrokken aan de accu. Dat wordt in de eerste plaats geregeld d.m.v. de spanningsregelaar.
Kijk even of de lampjes terug uit gaan als je een flinke stoot gas geeft? Ik heb dat probleem ook eens gehad en d.m.v. een goeie dot gas 'schoot' de dynamo plots 'wakker' en ging weer bijladen. Dat hielp alleen maar de eerste paar keren, daarna gingen de lampjes niet meer uit. Spanningsregelaar dan vervangen en klaar.
Kijk even of de lampjes terug uit gaan als je een flinke stoot gas geeft? Ik heb dat probleem ook eens gehad en d.m.v. een goeie dot gas 'schoot' de dynamo plots 'wakker' en ging weer bijladen. Dat hielp alleen maar de eerste paar keren, daarna gingen de lampjes niet meer uit. Spanningsregelaar dan vervangen en klaar.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)