16 April 2005, 16:04
het kan ook nog zijn dat je uitlaatspruitstuk of turbo is gescheurd.
Benzinefilter is sowieso goed om te vervangen als je dat nog nooit hebt gedaan, maar ik denk niet dat het daar aan ligt: dan zou je motor ook echt moeten inhouden en niet alleen de turbodruk wat lager zijn.
Ik zou wel eerst de oorzaak zoeken voordat je de aansturing vd wastegate verandert, dat is namelijk alleen symptoonbestrijding. Hoorde van een goede volvo-tuner dat zij de turbodruk altijd opvoerden tot ie op de grens geel/rood stond - was redelijk veilig en ik geloof 0.8.
Intercooler vraag had ik vlgs mij op het oude forum al beantwoord:
intercooler is idd hetzelfde, evenals de meeste slangen en aansluitstukken. Je moet ook de aansluiting bovenop het gasklephuis verwisselen met de (lelijke) intercooler versie. en als je toch eea van de 740TIC haalt, dan moet je gelijk het inlaatspruitstuk wisselen - die heeft nl. een betere flow en zorgt voor een paar pk's extra.
Benzinefilter is sowieso goed om te vervangen als je dat nog nooit hebt gedaan, maar ik denk niet dat het daar aan ligt: dan zou je motor ook echt moeten inhouden en niet alleen de turbodruk wat lager zijn.
Ik zou wel eerst de oorzaak zoeken voordat je de aansturing vd wastegate verandert, dat is namelijk alleen symptoonbestrijding. Hoorde van een goede volvo-tuner dat zij de turbodruk altijd opvoerden tot ie op de grens geel/rood stond - was redelijk veilig en ik geloof 0.8.
Intercooler vraag had ik vlgs mij op het oude forum al beantwoord:
intercooler is idd hetzelfde, evenals de meeste slangen en aansluitstukken. Je moet ook de aansluiting bovenop het gasklephuis verwisselen met de (lelijke) intercooler versie. en als je toch eea van de 740TIC haalt, dan moet je gelijk het inlaatspruitstuk wisselen - die heeft nl. een betere flow en zorgt voor een paar pk's extra.
